Belföld

Katona buszozásra és biciklizésre biztat

Az MDF főpolgármester-jelöltje 2010-re tíz százalékkal növelné a tömegközlekedők arányát, biciklitárolókat és kerékpárutakat építene, és kötöttpályás közlekedési eszközt vezetne ki Ferihegyre.

Az MDF közleménye hangsúlyozza, hogy Budapest úthálózata nem bír el több gépkocsit, ráadásul a főváros levegő- és zajszennyezése miatt is ildomos lenne a tömegözlekedésre való áttérés. „A közösségi közlekedést a lakosság mindössze 60 százaléka veszi igénybe, míg az utazások 40 százaléka személygépkocsival történik, annak ellenére, hogy személygépkocsik tízszer több légszennyezést okoznak, mint a közösségi közlekedés járművei. Célunk, hogy a közösségi közlekedésben részt vevők arányát 2010-ig, tíz százalékkal növeljük” – fogalmaz a közleményben Katona Kálmán. Ezt az MDF főpolgármester-jelöltje a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével, a meglévő villamos- és HÉV-pályák korszerűsítésével látja megoldhatónak. Hozzáteszi azonban, hogy ez négyszer olyan drága, mint az autóbusz-közlekedés fejlesztése. Ezért egy buszsávprogramot javasol Katona első lépésként.

Letiltaná az autókat a járdákról

Ezt követően – mivel a közösségi közlekedés gyorsítása érdekében előnyt kell biztosítani a közösségi közlekedésnek – a közlekedési lámpákat a közösségi közlekedés igényeihez hangolná az aspiráns. Katona Kálmán hangsúlyozza: kemény szigorral érvényesítené a KRESZ járdákra vonatkozó előírásait, hogy mentesítsék azt az autóktól. A politikus tervei között szerepel egy egységes elektronikus jegyrendszer is, amely a BKSZ társaságainál (BKV, Volán, MÁV) közösen lenne használható.

Középtávon: 4-es metró és villamoskorszerűsítés

Katona Kálmán középtávú programjában szerepel a 4-es metró építésén túl a Demszky által évek óta tervezett projekt is: az 1-es villamos átvitele Budára az Etele térig. Emellett elképzelései között szerepel a 19-es villamos összekötése a 17-es vonalával, a 47-es villamos bevitele a Nyugati térig, a 3-as metró Káposztásmegyerig történő kiépítésének előkészítése, illetve a 3-as villamos vonalának meghosszabbítása is. A programban szerepel a Ferihegyi repülőtér kötöttpályás megközelítésének megoldása is, erre azonban részletesen nem térnek ki a lapunkhoz eljuttatott közleményben.

Egységes parkolás és kerékpárutak

Az MDF jelöltje átfogó parkolási programot készített, amely szerint egységes parkolási díjrendszert vezetne be Budapest teljes területén. Ezen felül a több mint 30 élővárosi vasúti megállónál őrzött P+R parkolókat létesítene, ráadásul ezekben őrzött kerékpártárolóknak is jutna hely.

Katona ígérete szerint, ha megválasztják, az utak fejlesztésére fordítandó költség 5 százalékát kerékpárutak építésére fordítaná, gondoskodna azok karbantartásáról, illetve őrzött tárolókat építene városszerte.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik