Csordás Mihály elmondta, hogy a tavaly áprilisban újraszabályozott fővárosi parkolási rendelet módosításával lehetővé teszik, hogy az önkormányzati területeken díjat szedő mindhárom parkolási cégnél alkalmazzák a mobiltelefonon történő parkolási díjfizetést. A főváros tavalyi rendeletében már szerepelt ennek a lehetősége, csakúgy mint az egységes parkolókártya és az elszámoló központ bevezetése. Mivel a műszaki és a gazdasági feltételek nem voltak adottak, a rendelet ezen három szakaszának hatálybalépését felfüggesztették. Az októberi önkormányzati választásokig hátralévő időszakban Vajda Pál, a város üzemeltetéséért felelős főpolgármester-helyettes már nem tervez újabb parkolással összefüggő rendeletmódosítást a közgyűlés elé terjeszteni. Így várhatóan ebben az önkormányzati ciklusban nem változik az a 2002 óta meglévő helyzet, hogy Budán több kiemelt főúton, például a Bartók Béla úton sem szed parkolási díjat a fővárosi önkormányzat, miközben a főutakba torkolló mellékutcákban a kerületek ezt teszik.
Ideiglenesen a várba
Részben támogatta a városvezetés az I. kerületnek azt a kérését, hogy a jövőben a nehézgépjárművek számára korlátozzák a Budai Vár védett övezetébe történő behajtást. A kerület által szorgalmazott teljes tiltással azért nem ért egyet a főváros vezetése, mivel egyes építőipari munkák, például a Mátyás-templom felújításához szükséges toronydaru szállítása nem oldható meg 12 tonnánál nehezebb járművek nélkül. Ilyen esetekben ideiglenes engedéllyel, külön útvonalterv alapján hajthatnak majd be a 12 tonnánál nehezebb autók – jegyezte meg az ügyosztályvezető.
Lezárnák az Opera körüli területet
Csordás Mihály közölte, hogy a VI. kerület megkezdte az operaház körüli terület sétáló jellegű átépítését. Ennek érdekében kezdeményezték, hogy a Hajós utca, a Lázár utca és a Dalszínház utca egy-egy szakaszát járműforgalomtól védett övezetté nyilvánítsák.