Belföld

Elkészült a körúti villamos első szakasza

Nincs vége a körúti káosznak, a jövő héttől a déli szakaszon kell lezárásokra és sávelhúzásra számítani. Aztán jön a metrófelújítás.

A felújításra a Combino villamosok érkezése miatt van szükség: a villamosok úgynevezett alacsonypadlós felépítésűek, ezért van szükség a magasabb peronokra. A Combinókba ugyanis lépcső használata nélkül lehet beszállni.

A rekonstrukció első szakaszában a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között összesen 16 peront alakítottak át. Ezek magasabbak, mint a korábbiak, járószintjük 25 centi magasan van, így a babakocsival és kerekesszékkel közlekedők is egyszerűen tudják használni. A peronok végén pedig rámpa van a zebrák felé.

Az új csúszásmentes burkolat színekkel igyekszik segíteni az eligazodást a peronon. A második és hetedik ajtónál – ahol a kerekesszékeket rögzíteni lehet utazás közben – a sínek felőli oldalon burkolat zöld színű. A peron széle sötétkék ott, ahol ajtó van; ahol nincs, ott pedig piros a csík.

A vakok és a gyengénlátók közlekedését érdes felületű, egy centire kiemelkedő kövek segítik, ezek az első és az utolsó ajtóhoz vezetik azokat, akiknek szüksége van erre.

A Király és a Wesselényi utcánál – ahol eddig a két forgalmi sáv kedvéért szűk volt a járdasziget – kiszélesítették a peronokat, és korlátot tettek az úttest felőli oldalra. Így – a BKV reményei szerint – gyorsabb lesz az utascsere, és biztonságosabb is lesz a várakozás. A peronokra utasvárókat is tettek, ezek pedig saját világítást kaptak.

Jön a második felvonás

A május 20-21-i hétvégén a teljes áramellátást átalakítják a körúton, ezért a villamosok helyett a teljes vonalon villamospótló buszok járnak.

Hétfőtől pedig június 9-ig a Blaha és a Móricz Zsigmond körtér között dolgoznak majd. Kiszélesítik a A mester utcai, a Baross utcai és a Rákóczi téri peronokat A József körúton és a Ferenc körúton ideiglenes autóbuszsáv lesz, így ezen az útvonalon jóval kevesebb helyen lehet majd parkolni. Akit a forgalmi változások részletesen érdekelnek, azok térképes cikkükből tájékozódhatnak.

A körtéren megszűnik majd a Siroki utca – Váli utca útvonalon a villamos körbenjárása, ehelyett a Karinthy Frigyes úton fejállomás lesz, erre – a BKV tájékoztatása szerint – a négyes metró aluljárója miatt van szükség.

Az új villamosok csak a teljes peronfelújítás és a műszaki vizsgák megszerzése után állnak forgalomba, várhatóan július elején.

A villamosfelújítás után, még június kilencedike estéjén megkezdik a kettes metró felújítását a Déli pályaudvar és az Astoria között.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik