Belföld

Minden ötödik helyen híg a kóla

Minden ötödik vendéglátóegységben megkárosítják a vendéget, mert az előírtnál gyengébb minőségű, azaz a kelleténél jobban felhígított szénsavas üdítővel szolgálják ki – derül ki a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség jelentéséből.

A felügyelőség 2005 januárjától júniusáig ellenőrizte, hogy az automatákból kiszolgált üdítőital minősége megfelel-e a palackozott italokkal szemben támasztott minőségi követelményeknek, hiszen a fogyasztó jogos elvárása, hogy a „márkatermékek” a kiszerelési típustól függetlenül minden esetben azonos minőségűek legyenek.

A forgalmasabb helyeken, összesen 51 vendéglátó egységből 120 mintát vettek, amelyekből laboratóriumi vizsgálatokkal határozták meg az ital vízben oldható szárazanyag-tartalmát. A fogyasztónak lehetőséget kell adni, hogy igénye szerint jéggel, vagy anélkül kapja meg a kért üdítőt, mivel a jég hígítja az italt, csökkenti szárazanyag-tartalmát, ezáltal rontja a minőségét.

A vizsgált 120 mintából 14-ben, azaz a termékek 12 százalékában találtak hibát. Ez alapján a vendéglátók minden nyolcadik fogyasztót megkárosítanak, mert az előírtnál hígabb üdítőt szolgálnak fel neki. A vizsgált 51 üzletből 11-ben, azaz minden ötödik helyen szolgáltak fel ilyen üdítőitalt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik