A felügyelőség 2005 januárjától júniusáig ellenőrizte, hogy az automatákból kiszolgált üdítőital minősége megfelel-e a palackozott italokkal szemben támasztott minőségi követelményeknek, hiszen a fogyasztó jogos elvárása, hogy a „márkatermékek” a kiszerelési típustól függetlenül minden esetben azonos minőségűek legyenek.
A forgalmasabb helyeken, összesen 51 vendéglátó egységből 120 mintát vettek, amelyekből laboratóriumi vizsgálatokkal határozták meg az ital vízben oldható szárazanyag-tartalmát. A fogyasztónak lehetőséget kell adni, hogy igénye szerint jéggel, vagy anélkül kapja meg a kért üdítőt, mivel a jég hígítja az italt, csökkenti szárazanyag-tartalmát, ezáltal rontja a minőségét.
A vizsgált 120 mintából 14-ben, azaz a termékek 12 százalékában találtak hibát. Ez alapján a vendéglátók minden nyolcadik fogyasztót megkárosítanak, mert az előírtnál hígabb üdítőt szolgálnak fel neki. A vizsgált 51 üzletből 11-ben, azaz minden ötödik helyen szolgáltak fel ilyen üdítőitalt.