Belföld

Új reptér helyett zajfogó erdők

Hétfőn kihelyezett ülését Ferihegyen tartotta a XVIII. kerület Zaj- és Környezetvédelmi Tanácsa. A sűrűsödő lakossági panaszokra válaszul a Budapest Airport Rt. zajvédő dombokat ígért.

A XVIII. kerületi Zaj- és Környezetvédelmi Tanács kihelyezett ülését tegnap a ferihegyi repülőtér 1-es termináljában tartotta, ahol a zajmonitoring-rendszer további kiépítéséről, a zajvédő övezet kijelöléséről és a repülőtéren várható jövőbeli fejlesztésekről kérdezte a repülőtér szakértőit. Kalocsai Magdolna, a Budapest Airport Rt. (BA) környezetvédelmi osztályának vezetője leszögezte, hogy habár nem a repülőtér felelős a zajért, mégis alapvető feladatának tekinti annak kezelését. Ennek bizonyítékaként a zajvédelmi díjat említette, amely összegből az elképzelések szerint a jövőben zajvédő dombokat, zajvédő erdősávokat és egyéb zajterelő eszközöket kívánnak telepíteni. A testület kérdésére ugyanakkor a szakértő asszony elismerte, hogy az egyedi zajterhelés, amely a lakosságot leginkább zavarja, magasabb, mint a mért egyenértékű zajszint. Kalocsai Magdolna szerint ezért leginkább a szabályozás lehet a felelős. A repülőtér feladata a hatályos szabályok betartása, aminek „a Budapest Airport eddig maradéktalanul megfelelt.”

Németh Antal, a BA fejlesztési igazgatója a küszöbön álló privatizáció okán a fejlesztésekről bővebben nem tudott nyilatkozni, de kiemelte, hogy a bővítés elkerülhetetlen. Elmondása szerint a repülőtér a tapasztalt forgalomemelkedés mellett már nem sokáig képes jelen állapotában kiszolgálni az utas- és a teherforgalmat, ezért mindkét területen elkerülhetetlen a későbbi fejlesztés. Azonban a jövőben sem lesz szükséges egy harmadik leszállópálya kiépítése, hiszen a jelenlegi kettő is nagy kapacitás kiszolgálására képes – hangsúlyozta a fejlesztési igazgató.


A szakértő szerint a legégetőbb probléma nem a repülőtéren belül található, hanem a kerítésen kívül, hiszen a repülőtérre vezető közlekedési utak már túlterheltek, így egyre fontosabb lenne egy repülőtérre vezető kötött pályás közlekedési eszköz mielőbbi üzembehelyezése. Azon felvetésre, hogy egy új repülőtér fejlesztése lenne a megoldás, Németh Antal válaszolul elmondta, hogy több tanulmány született a lehetőségekről, s ezek mindegyike arra a megállapításra jutott, hogy nem lehetséges egy másik reptér kiépítése.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik