Belföld

Gyurcsány a BrandFestivalon

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az innovációról beszélt a bükfürdői BrandFestival elnevezésű márkakonferencián.

A politika nehezen változik, viszonylag lassan tanul a környezetében fellelhető innovációból, de még ha akarná, sem tudja magát kivonni az innováció kényszere és hatásai alól – hangoztatta Gyurcsány Ferenc a BrandFestival elnevezésű márkakonferencián, Bükfürdőn. A miniszterelnök szerint a gazdaság, az üzleti élet napjainkban sokkal innovatívabb tud lenni, mint a politika, amelyben a megújulás igénye és a tradíciók egyszerre vannak jelen, egyszerre kell megfelelni a gyors fejlődés és a biztonságosság igényének.

A kormányfő szerint a politikával szemben a gazdasági szereplők elvárása az, hogy az segítse a versenyképességet, a választói elvárás viszont az, hogy a mindennapi életben ne legyen erős a verseny, ugyanis a választók nyugalmat és biztonságot szeretnének. Gyurcsány Ferenc kifejtette: sokan vannak, akik a biztonságon a változatlanság biztonságát értik. „Mindenki változtatni szeretne, de csak úgy, hogy azzal a saját pozícióját javítsa” – tette hozzá.

A miniszterelnök előadásában egy olyan részvénytársaságként festette le az országot, ahol a részvényeseknek – választóknak és megválasztottaknak – is csupán egy részvénye lehet, ahol mindenki egyszerre tulajdonosa, alkalmazottja, vásárlója a részvénytársaságnak.

Gyurcsány Ferenc úgy fogalmazott: a politika és az üzlet eszköztára ugyan hasonló, szavai szerint mégis nagy tévedés lenne azt gondolni, hogy a politikát ugyanúgy lehet eladni, mint a mosóport. Szavai szerint a politika sokszor rákényszerül, hogy leegyszerűsített üzenetként juttassa el programját az emberekhez, de ez a leegyszerűsítés nem vezethet a tartalom leegyszerűsítéséhez, programnélküliséghez, populizmushoz.

Képünkön Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és felesége, Dobrev Klára autómodellekkel játszik a BrandFestival szünetében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik