Franciaország második legnagyobb biztosítótársaságának hazai leányvállalata 2005 szeptemberében jelentős átalakításokhoz kezd – közölte lapunkkal a biztosító. A folyamat első lépéseként négy új igazgatói és osztályvezetői kinevezéssel és több korábbi funkcióterület összevonásával három fő üzletágat alakított ki a Groupama menedzsmentje.
A már létező életbiztosítási igazgatóság mellett megalakult a nagyvállalati és bróker igazgatóság (NBI) – amelyben az alkuszigazgatóságot és a nem-életbiztosítási igazgatóság nagyvállalati területét vonták össze -, valamint a lakossági és kisvállalkozói vagyonbiztosítási igazgatóság (LKVI). Ez utóbbi a gépjármű igazgatóság és a nem-életbiztosítási igazgatóság lakossági és kisvállalkozói területének összeolvadásának eredménye. Az új stratégia kialakításával a biztosítótársaság nem csak a működési hatékonyság növelését célozza meg, de egyértelműen meghatározta két fő fejlődési irányát is.
A szerkezetátalakítás érinti a központi ügyfélszolgálati funkciókat is, amelyet szeptembertől az LKVI irányít, a gépjármű- és vagyonbiztosítások állománykezelése és kárrendezése, valamint a gépjármű-, lakás- és kisvállalkozói biztosítási termékek fejlesztése és kockázat-elbírálása mellett. A területek összevonásán keresztül a biztosító a gépjármű-, lakás- és felelősségbiztosítások területén egységesen magas minőségű ügyfélkezelést kíván nyújtani – 170 ezer jelenlegi és új ügyfele részére.
A szerkezetátalakítás részeként a NBI-hez tartozik ezután a biztosító alkuszreferens-hálózata, valamint a vállalati vagyon- és szállítmánybiztosítás területei.
A struktúraváltással összhangban 2006 év elejére a Groupama teljes egészében harmonizálja hazai lakossági-, vagyon-, és kisvállalkozói biztosítási termékkínálatát. A fejlesztési folyamatok felgyorsításának céljából a cég egyrészt megerősíti a Groupama Csoporttal fennálló kapcsolatait, másrészt adaptálja az anyavállalat biztosítási knowhow-ját – adta hírül a társaság.