Belföld

10 százalékkal növelte forgalmát az adidas

A világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német adidas-Salomon az első negyedévben 46 százalékkal 105 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy ével korábbi 72 millióhoz képest.

Az üzemi eredmény 27 százalékkal 179 millió euróra nőtt. A forgalom 10 százalékkal 1,778 milliárd euróra emelkedett 1,623 milliárdhoz képest. A cég nettó adóssága 629 millió euró volt március végén, 40 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 1,045 milliárdnál.

Tavaly, a labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni nyári olimpia évében, a társaság rekord nyereségre tett szert, és az idén is rendkívül jó eredményeket vár, különösen a második félévben számít fellendülésre már az európai piacon is. A vállalati előrejelzés szerint az adózott eredmény 10-15 százalékos növekedése várható idén.

A vállalat vezetése hétfőn arról is tájékoztatott, hogy eladják a gyengélkedő téli sportszer-üzletágat, a Salomont. A vevő a finn Amer Sports Corp., amely 485 millió eurót fizet a cégért. Az ügyletet várhatóan idén szeptemberben zárják le.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik