Belföld

Felére csökkentené veszteségét a Pick

A Pick Szeged Rt. célja, hogy veszteségét az idén minimálisan a múlt évi felére csökkentse - tájékoztatta a társaság elnök-vezérigazgatója, Kovács László a Pick Szeged Rt. szombati budapesti közgyűlését követően az MTI-t.

Tavaly a társaságnál az üzemi tevékenység eredménye megközelítette a mínusz 3 milliárd forintot, az adózás előtti eredmény is negatív volt: 6,4 milliárd forint. A cég konszolidált árbevétele mintegy 41 milliárd forintot tett ki, ami hozzávetőlegesen 8 százalékos növekedés az előző évhez képest – mondta az elnök-vezérigazgató.

A veszteséget Kovács László azzal magyarázta, hogy a múlt évben a társaság több cégétől is megvált, például a Ringa Üzletlánc Kft.-től, a Soproni Marhavágóhíd Kft.-től, a Herz Rt.-től, továbbá a Szegedi Paprika Rt.-től. Emellett olyan egyszeri kiadások is terhelték a céget, amelyek veszteségformában jelentek meg a gazdálkodásban.

Az idén az a cél, hogy a következő évek dinamikus növekedését megalapozza a menedzsment a Pick Szeged Rt.-nél. Ezt a Délhús és a Pick Szeged Rt. stratégiai együttműködésével akarják megvalósítani a piacon.

A Délhús ugyanis az Arago Befektetési Holding április közepén történt kivonulását követően a a Pick Szeged Rt.-ben meghatározó tulajdonosi részt kíván szerezni, amelyben jelenleg 31,2 százalékos részaránnyal rendelkezik. Így várhatóan a közeljövőben a Délhús Rt. nyilvános vételi ajánlatot tesz a többi tulajdonosnak.

Kovács László szerint a Pick Szeged Rt.-nél továbbra is a szárazáru gyártása lesz a meghatározó, magyar alapanyagból. Emellett a sonka- és a bacon-gyártást is fejleszteni kívánják. A cégnél 2006-ban a menedzsment már dinamikus növekedéssel számol, amit főként az exportpiacok visszaszerzésére alapoznak.

Az idén a Pick Szeged Rt.-nél 30 milliárd forintot meghaladó árbevétellel és a tavalyinál lényegesen kisebb veszteséggel számolnak. A Pick Szeged Rt. szombati közgyűlése elfogadta az igazgatóság beszámolóját a tavalyi gazdasági évről.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik