Belföld

Május 6-án vált nevet a Matáv

A FigyelőNet információi szerint május 6-án vált nevet a Matáv; a cég új neve Magyar Telekom lesz. A cég több médiumban hirdetési felületeket vásárolt ettől a naptól.

A FigyelőNet értesülései szerint május hatodikán vált brandet a Matáv és az Axelero. A cég több médiumban hirdetési felületeket vásárolt ettől a naptól. Az információt Nagy Bálint, a Matáv kommunikációs igazgatója nem erősítette meg, azonban nem is cáfolta annyiban, hogy ezen a napon nyitnak az első, új arculattal rendelkező márkaboltok. A márkanévváltásról részleteket csak hétfőn közöl a cég. A névváltás jogi lebonyolítása a cégbíróságtól függ, de az is megtörténik a napokban – állítja Nagy.


Az átalakítás költségeit bizalmasan kezelik, de a közvetlen működési ráfordításokat a társaság korábbi tájékoztatása szerint nem a magyar telekommultira, hanem a Deutsche Telekomra terhelik. Ez egyébként a T-Mobile kampánynál is így volt, akkor állítólag 6-10 milliárd forintot, vagyis minden addigi magyarországi kampánybüdzsénél nagyobb összeget költöttek el arra, hogy az új név és arculat rögzüljön a fogyasztók fejében – az összeget a cégnél azóta sem erősítették meg.


Négyet lépnek


A Deustche Telekom négy T-s pilléren támaszkodó rendszere akár már idén meghonosodhat: a tavaly nyáron lezajlott T-Mobile kampány (a Westel arculatváltása) után májusban indul a vezetékes üzletág imidzsváltása (a német T-Com mintájára Magyar Telekom néven), a következő nagy lépés pedig az internetes üzletág (Axelero) T-Online névre keresztelése lehet. (A negyedik pillér, az üzleti partnerekkel foglalkozó stratégiai üzletág már most is T-Systems néven fut.) Ami a Matávon túli terveket illeti, egyelőre nem kaptunk hivatalos tájékoztatást az ütemezésről, de a FigyelőNet információi szerint nagyjából a Matávval párhuzamosan vagy vele közel egy időben megtörténik az Axelero „re-brandingje” is.


Az első lépés jól sikerült


Sokaknak busás hasznot, a cégcsoportnak ugyanakkor némi kockázatot is jelent a névváltás. A Matáv reklámszakembereit és ügynökségeit mindenesetre bizakodással töltheti el a Westel esetében is számos kockázatot hordozó imidzsváltás sikeressége. A Gfk Hungária felmérése szerint ugyanis a mobiltársaság tavaly májusban kezdődött és fél éven át tartó névváltása, illetve az azóta tartó kommunikáció igen hatékony volt: a T-Mobile márka támogatott ismertsége november elejére elérte a 100 százalékot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik