Belföld

m6

Tombor Sándor m6 duna autópálya építő konc rt ügyvezető: Egy külföldi konzorciumnál természetes, hogy külföldiekkel dolgoznak. Lapátos-söprögető, aszfaltozó ember nem igazán dolgozik az autópályaépítkezésen. 800 000 tonna aszfaltot és rengeteg földet kell megmozgatni, ezt csak magas technológiájú gépekkel lehet megoldani. Egy ilyen gyorsasággal építendő pályán csak a legkorszerűbb gépekkel lehet, ez jólképzett emberekkel lehet csak. Adott esetekben németekkel. 4ből két szakaszon magyar cégek csinálják, két szakaszon külföldi tulajdonú, de magyaron bejegyzett cég. Itt is dolgoznak magyarok. A kkt a fővállalkozó, alvállalkozókkal építtetik, ilyenek az alapítók is.

Négy ajánlat közül választották ki őket. Ma a legolcsóbbak között van. Az EU tagság nemcsak azt jelenti, hogy magyarok dolgozhatnak külföldön, hanem azt is, hogy németek is dolgozhatnak magyaron. Meg kell felelni az európai versenynek, azok a cégek, akik megfelelnek ennek, azok boldogulnak, akik nem, azoknak nehéz lesz. Ez az egész ország alapkérdése, hogy az uniós csatlakozás utáni helyzetben helyt tudnak-e állni. Aki a szerződésnek megfelelően teljesít, és mégse kap pénzt, az természetes, hogy bíróságra megye, de ha nem teljesít rendesen, akkor nincs miről beszélni.

2 szakaszt a Meister kft. épít, kettőt magyar épít.

stombor@m6-duna.hu

Nemcsak építenek, hanem 22 éven át üzemeltetik is. A konc szerződés szigorúan ellenőrzi az autópálya üzemeltetését is. Ha a szinvonal nem felel meg a koncnak akkor nem fizeti ki az állam teljesen a díjat. Ez tiszta veszteség volna, és ezt nem engedhetik meg maguknak, ez nemcsak garanciális kérdés. A Meister nagyon precíz munkát végez, de a magyaroknak is ugyanez a feladatuk, és ezt is teszik.

Reinhold Meister: neumann jános 1 d ép. Herr Ulmann 06 30 749 2033

Az egész szakaszon (bányából szállítás-közműig bezárva) kb. 800 ember dolgozik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik