A kutatók nyolc kategóriarendszert, úgynevezett világot alakítottak ki. Ezek mindegyike egy komplex fogyasztói szokások alapján kategorizált csoportot ír le.
A magyar lakosság közel harmada hagyománytisztelő, megelégedésre vágyik és nyugalmat keres. Ők a Gfk szóhasználatában a megállapodott világ kategóriába sorolhatók, s legtöbbjük nyugdíjas és idős ember. Bevált márkákat vásárolnak, ésszerűen költik a pénzüket.
Biztonságos világ csoportba sorolható a magyarok ötöde; ők úgy vélik, hogy az élet élvezete leginkább családi körben az igazi, hagyománytisztelők, fontos számukra a biztonság és az anyagi függetlenség. Árérzékenyek, s kihasználják az akciók kínálta előnyöket.
A lakosság huszada az ösztönösen fiatal kategóriába tartozik. Nagyra becsülik az anyagi értékeket, a birtoklást, hisznek a sorsszerűségben, a dolog rendjében. Fogyasztásukra a hedonizmus sokkal inkább jellemző, mint az ésszerűség, a trendit többre tartják, mint a hasznosat. A régióban – a lakosságszámhoz viszonyítva – kétszeres az arányuk.
A lakosság 10 százaléka a dinamikus fiatal, akikben erősen munkál a kitűnni vágyás. Sikeresek és függetlenek szeretnének lenni, s korlátozott anyagi lehetőségeik ellenére mindent meg is tesznek ezért, ők a fortélyos világ kategóriába sorolhatók.
Kényelmes világ – az ide tartozók egészen kicsiny csoportot alkotnak, arányuk alig több mint 2,5 százalék. Zömében középkorú, aktív párok, akiknek fontos a stabilitás és az élet minősége. Élvezik a mindennapokat, erős bennük a személyes fejlődés vágya akár a szakmájukat, akár a hobbijukat tekintve. Racionálisan vásárolnak, de nem kifejezetten árérzékenyek.
Új világ – ők is kicsiny csoportot alkotnak. Magyarországon jóval kisebb az arányuk, mint a régióban. Minden tekintetben meghatározó számukra a tolerancia, élvezik a fogyasztást, valójában határok nélkül élnek. Létszükségletük a személyes harmónia, éhezik az új élményeket, s ezért is válik fogyasztásuk szabadidő-központúvá.
Minden hatodik honfitársunk a hiteles világ csoportba sorolható, s ezzel messze felülreprezentáljuk a régióban tapasztaltható átlagot. Ők a „két lábbal a földön állók”, akik ésszerű és erkölcsös életet élnek, természetközpontúak, tudásukat folyamatosan bővítik. A harmonikus és kiegyensúlyozott élet az ideáljuk, s ennek megfelelően pragmatikusan fogyasztanak.
Állandó világ – a magyarok 12 százaléka tartozik ebbe a csoportba, így arányukat tekintve jóval többen vannak, mint a régiós országokban. Felelősségtudatos, kultúrált és művelt polgárok ők, akik erkölcsös életet élnek, de nem bezárkózottan, hanem nyitottan az új dolgokra. A hagyománytisztelet náluk a kulturális célú utazásokban és programokban is megnyilvánul, de bizton számíthatunk rájuk humanitárius akciókban is.