Belföld

Csökkenő bevételről számolt be az Eurotunnel

Az Eurotunnel árbevétele csökkent tavaly a piaci verseny erősödése, elsősorban az olcsó légitársaságok támasztotta verseny miatt. A cég új stratégiával, és a költségek csökkentésével igyekszik visszaszerezni piaci pozícióit.

A Franciaország és Nagy-Britannia közötti alagutat üzemeltető Eurotunnel bevétele tavaly 789 millió euróra csökkent a 2003-as 813 millióról. Az adó utáni vesztesége, az értékcsökkenés leírása okozta egyszeri terhekkel együtt, 850 millió fontra csökkent a 2003-as, 1,89 milliárd eurós hiányról. Ennek ellenére félő, hogy a cég 2007 első félévétől nem lesz képest törleszteni a kilencvenes években keletkezett adósságát, mert az alagút építése elhúzódott, és sokkal többe került a tervezettnél. A Eurotunnel nettó adóssága 9 milliárd euró volt az év végén.

Az alagúti vasúton tavaly 418 millióan utaztak, az egy évvel korábbi még 444 millió helyett.

A cég igyekszik új stratégiát kidolgozni a teher- és a személyforgalomra, és tovább csökkenti a kiadásokat. Ez a vezérigazgató szerint stabilizálhatja az árbevételt, és hozzájárulhat a profitráta emelkedéséhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik