Ha a MÁV az eddigi európai uniós forrásokat hatékonyan tudja felhasználni, akkor a 2007 utáni időszakban érhető el ez az összeg. Az Európai Vasútmérnökök Egyesülete Uniója (UEEIV) és a Közlekedéstudományi Egyesület csütörtökön kezdődött kétnapos konferenciáján az igazgató emlékeztetett arra, hogy az EU az 1990-es évek második felétől támogatja a magyar vasúti infrastruktúra fejlesztését és felújítását.
Az unió a Phare-programban mintegy 50 millió euróval finanszírozta a magyar vasúti infrastruktúra beruházásokat, az ISPA-program első részében 200 millió eurót, majd további 100 millió eurót adott magyar vasúti beruházásra. Az előcsatlakozási alapoknál az EU általában 50 százalékban támogatta a megvalósítandó projektet. A 2007 utáni időszakban a közösségi támogatással megvalósuló vasúti beruházásban ez az arány várhatóan 85 százalékra emelkedik. Az igazgató utalt arra is, hogy a MÁV az EU strukturális alapjaiból is részesül támogatásban, a környezetvédelmi és infrastruktúrafejlesztési operatív program (KIOP) keretében a Budapest-Érd vasútvonalon fejleszt közösségi támogatás igénybevételével.
Az igazgató úgy vélte, hogy nemcsak a vasúti pálya, hanem az állomásépületek felújítására is lehetne közösségi forrásokat igénybe venni. Szerinte ehhez vasúttársaságnak az adott település, régió önkormányzatával közösen kellene pályáznia.