Belföld

Egy magyar játékfejlesztő nemzetközi sikere – A Solware nyeri a Snooker VB-t?

Hogyan tud költséghatékony módon külföldi fogyasztókat megszólítani egy magyar szállodalánc vagy üdülési hálózat? Mi lenne a leghatékonyabb módja az országimázs kommunikációjának? Egy magyar játékfejlesztő sikere új megvilágításba helyezi ezeket a kérdéseket, ugyanis a Snooker Világbajnokság első napjai alatt 4 millióra nőtt azon külföldi – elsősorban amerikai, angol és brazil – internetezőknek a száma, akik a Solware által üzemeltetett www.flyordie.com weboldalon a cég által fejlesztett online játékokkal játszanak.

A Snooker VB első napjai alatt 98,600 internetező regisztrált a Solware Kft. által üzemeltetett www.flyordie.com weboldalon, hogy a világ egyik legjobb online snookerét játssza. A tisztán magyar tulajdonban lévő Solware regisztrált felhasználóinak száma így elérte a 4 milliót.
Az újdonsült játékosok jelentős része az Eurosport portáljáról érkezett, ahol a játék közvetlen linkje elérhető. Az Eurosport és a Solware együttműködése már több évre tekint vissza, a televíziós csatorna részben a Snooker közvetítések népszerűsítése érdekében lépett kapcsolatba a magyar szoftverfejlesztővel.

Biliárd és banner

A Solware Kft. 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe. A cég első játéka a 3D Billiards volt, ami – világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként – ez idő tájt igazi különlegességnek számított. „Online biliárd és snooker játékaink ma is a legjobbak között vannak, köszönhetően az 5 éve tartó fejlesztésnek. Ugyan időközben jelentek meg más 3 dimenziós online biliárd programok, a fizikai szimuláció terén azonban mi maradtunk a legerősebbek. Örömünkre szolgált, amikor erőfeszítéseinket az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciója is elismerte, és elnyertük az Európai Kiválóság a Multimédiában Díj arany fokozatát. Nagy élmény volt számomra kezet rázni a díjat átadó Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter úrral.” – nyilatkozta Hontvári József, a Solware ügyvezetője.
A Solware bevételének döntő része ma már abból a 100 millió bannerből származik, melyet a cég havonta megjelenít az online játékok oldalain. Érdekesség, hogy habár magyar cégről van szó, és a 43 nyelvű – köztük a zulu, az üzbég és a vietnámi nyelvet is bíró – játékoldalak mindegyike magyarul is elérhető, a 4 millió regisztrált felhasználó szinte mindegyike külföldi. „Játékosaink egynegyede az Egyesült Államokból, egynegyede Angliából, egynegyede Brazíliából és végül egynegyede a világ többi részéből látogat el hozzánk, a magyar játékosok aránya egyelőre nagyon csekély.” – Hontvári József szerint elsősorban annak köszönhető ez a nemzetközi ismertség, hogy a Solware-nek már nagyon korán, 2001-ben sikerült megállapodást kötnie az internetes multimédia egyik legismertebb cégével, a Real-el. Az, hogy a Solware játékai kikerültek a www.real.com oldalra, rövid idő alatt nagy hírnevet hozott a cégnek az internetezők körében.

Online országimázs?

„Az Egyesült Államokban, Angliában már felismerték a hirdetők és az ügynökségek, hogy az online játékok költséghatékony reklámozási lehetőséget jelentenek. Hirdetőink közé tartozik az Egyesült Államok több kormányzati intézménye, számos amerikai egyetem, valamint több egészségügyi alapítvány.” – nyilatkozta Hontvári. Az online játékok során a játékosok jellemzően 20-30 percet töltenek el egy játékkal, miközben az idő felében arra várnak, hogy az ellenfél lépjen (ha sakkról vagy dámáról van szó) vagy lökjön (ha biliárd vagy snooker van terítéken). Mindez azt jelenti, hogy átlagosan 10-15 percig nézik képernyőt, amin az egyetlen érdemleges információ a hirdetés. Ennyi idő alatt a Solware 5-8 hirdetést jelenít meg számukra.
„Kitűnő átkattintási arányokkal rendelkezünk az olyan hirdetések esetén is, melyek más oldalakon nem érnek el sikereket.” – nyilatkozta Szabó Dániel, a cég társtulajdonosa és vezető fejlesztője. „Kiemelkedően sikeres kampányaink közé tartozik a HP-nek folytatott szerver-, vagy a 888 Casino-nak folytatott kampány, de nagyon sikeresen kommunikáltunk már hollywoodi filmeket, internet-szolgáltatókat is. Érdekes viszont, hogy még a nyugati megrendelőink sem ismerték fel, hogy az online játékoldalak – a játékosok által ott töltött hosszú időtartamnak köszönhetően – kitűnően alkalmasak lennének imidzs hirdetések megjelenítésére. Így ilyen megrendelésünk eddig kevés volt.” – tette hozzá a szakember.
Az a tény, hogy a Solware rendszerén keresztül több millió külföldi internetező szólítható meg, felkelthetné a magyar szállodaláncok, vagy akár a Magyar Turizmus Rt. figyelmét, hiszen ez a rendszer alkalmas a szállodai szolgáltatások, vagy akár az országimázs költséghatékony kommunikációjára. Hontvári József szerint az, hogy mindez eddig nem történt meg, többek között annak köszönhető, hogy a Solware az elmúlt években a külföldi terjeszkedésre és a külföldi hírnév megteremtésére koncentrált, és a cég vezetése csak mára jutott el odáig, hogy azon gondolkodik: az Eurosport vagy a Real portáljához hasonlóan néhány magyar portállal is kapcsolatba lép.

Kapcsolódó webcímek:

Játékok a FlyOrDie.com oldalon: www.flyordie.com
Snooker az Eurosport-on: http://www.eurosport.hu/snooker/
A Solware hivatalos weboldala: http://www.solware.com/

A Solware-ről

Az 1998-ban, Budapesten alakult Solware Informatikai Kft. fő tevékenysége a szoftvertervezés és a szoftverfejlesztés. A cég alakulásakor a Solware egyedi szoftvereket fejlesztett holland piacra, majd a cég a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együttműködve intelligens rendszerekkel kapcsolatos kutatás-fejlesztésbe fogott.
2000-ben a Solware tovább bővítette portfolióját, és – elsősorban Java alapú – online játékokat kezdett készíteni. Ez a tevékenysége nemzetközi partneri megállapodásokon (Real, Eurosport, RTL) keresztül hamarosan nagy ismeretséget hozott a cégnek, a Solware játékait ma több mint 4 millió külföldi – elsősorban angol, amerikai és brazil – internetező ismeri.
2001-től a Solware FlyOrDie márkanév alatt kínálja játék portfolióját, melybe beletartoznak egyszerűbb puzzle játékok, de komplex fizikai szimulációt igénylő, 3 dimenziós szoftverek is. A Solware 2005-re nemzetközi hirdetési hálózatot épített ki, az online játékok oldalain havonta több mint 100 millió bannert jelenít meg. A cég ezen kívül folytatja komplex egyedi szoftverek és elektronikus kereskedelmi rendszerek fejlesztését, elsősorban kis- és középvállalatok számára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik