Belföld

A kisebb cégekre összpontosít a BSA új kampánya

A Business Software Alliance Magyarország (BSA) új kampánya kiemelt figyelmet fordít a kis- és közepes vállalkozásokra, hogy ebben a körben is minél nagyobb arányban használjanak jogtiszta szoftvereket.

Sebők Erzsébet, a szervezet szóvivője szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a BSA tanácsadással segíti a vállalatokat, s hirdetésekben hívja fel a figyelmet a nem legális szoftverhasználattal kapcsolatos kockázatokra. A médiakampány 10-15 millió forintba kerül.

Sebők Erzsébet közölte: a legutóbbi felmérés szerint Magyarországon a cégek 42 százaléka használ illegálisan szoftvert. Ezzel szemben az Európai Unióhoz korábban csatlakozott 15 fejlett országban ez az arány átlagosan 36 százalék.

A BSA újabb kampánya során kiemelt figyelmet fordít a kis- és közepes vállalkozásokra, mivel e körben tapasztalataik szerint viszonylag nagy a felhasználói szerződésekkel kapcsolatos tudatlanság, s gyakran rosszul értelmezik a költséghatékonyságot is. A BSA becslése szerint ebben a szektorban 10-15 százalékkal magasabb arányban használnak fel illegális szoftvereket, mint a nagyvállalati körben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik