Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke kifejtette: szakmailag továbbra is indokoltnak tartják az útépítés környezetvédelmi engedélyét megtámadó bírósági keresetüket. A tervezett út semmilyen települést nem kerülne el, a kétszer kétsávosra történő bővítéssel pedig jelentősen megnövelné a forgalmat Óbudán és Pilisvörösváron azzal, hogy a már meglévő utakba csatlakozna.
Abban egyetértettek a jelen lévő érintett polgármesterekkel, hogy a folyamatban lévő bírósági eljárást fel kellene gyorsíttatni. Grószné Krupp Erzsébet, Pilisvörösvár polgármestere ezzel szemben a város lakóinak életminősége, illetve a közlekedés színvonalának javítása érdekében elengedhetetlennek tartja, hogy még az idén megkezdődjön az elkerülő út építése, megszüntetve ezzel a települést évtizedek óta terhelő átmenő forgalmat.
A polgármester hangsúlyozta, hogy az Ürömtől Solymárig húzódó első, négy kilométeres útszakaszt, valamint az egész 24,5 kilométeres elkerülő út építését a szakhatóságok álláspontjával összhangban kívánják kormányberuházásként, részben hitelből megvalósítani. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a 10-es út korszerűsítése nélkül aligha épülhet meg az aquincumi Duna-híd, ami egyaránt fontos Budapest és az agglomeráció számára.
Markotai Sándor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közúti főosztályának vezetője úgy nyilatkozott, hogy az új 10-es út már tíz éve megépülhetett volna, ha a civil szervezetek nem támadják meg sorozatosan a környezetvédelmi engedélyt a bíróságok előtt.
Szerinte a közérdekűségről szóló, 2003 decemberében elfogadott törvény azért nem orvosolja a problémát, mert az csak a hatályba lépés után elkezdett útépítésekre alkalmazható, ám a 10-es út előkészítése, engedélyeztetése már több mint tíz éve elkezdődött.