Belföld

Újra betör a magyar piacra az SPSS

Az eddigi "nem volt méltó" SPSS-hez, ezért a szoftvercég új képviselet megbízásával kívánja erősíteni magyarországi jelenlétét.

A 37 éve alapított, adatelemző- és statisztikai szoftvereiről ismert SPSS 1991 óta van jelen Magyarországon, hivatalos képviseletet ugyanakkor eddig nem működött nálunk. Habár az elmúlt időszakban három disztribútor is foglalkozott viszonteladással és 14 év alatt több ezer szoftvert értékesítettek is, az eddigi képviselet nem volt méltó az SPSS termékekhez – fogalmazott Lippert Krisztián, az SPSS Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az anyacég elégedetlen volt a többi kelet-közép-európai országhoz képest is alacsony értékesítés és a terméktámogatás hiányosságai miatt egyaránt. Ezért írt ki pályázatot a képviseleti jogra, amelyet a 2004 augusztusában négy magánszemély által alapított társaság nyert el.

Az SPSS a magyarországi képviselettől a következő másfél évben félmillió dolláros árbevételt vár, emellett törekszik magyarországi imázsának átalakítására is. Jelenleg ugyanis – az SPSS Base termékük alapján – elsősorban a kutatási szféra számára statisztikai szoftvereket készítő cégként tartják számon őket. Az SPSS ezért igyekszik üzleti termékeit is beemelni a köztudatba. Pedig a piac- és közvélemény-kutatók többsége használ SPSS Dimensions-t, az SPSS Clementine-t pedig a legnagyobb magyar cégek (OTP, Matáv, T-Mobile) alkalmazzák.

Az új képviselet a szoftverforgalmazás mellett kiemelt feladatának tartja a terméktámogatás és oktatás biztosítását is. Ebben fontos szerepet szánnak az eddig is SPSS termékekkel kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtó cégekből kialakított partneri hálózatuknak, ezért az SPSS Hungary alkalmazottainak számát a jövőben sem kívánják tíz fölé növelni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik