A Média és Szórakoztatás 2010 című tanulmányból, amelyet az IBM Institute for Business Value készített, kiderül, hogy a következő öt évben ezek a vállalatoknak a különböző fogyasztók számára eltérő árú és minőségű szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A sok változásnak egyaránt lesznek győztesei és vesztesei.
Elsők azok lehetnek, akik kiaknázzák a média lehetőségeinek gazdaságát, és úgy biztosítják szolgáltatásaikat fogyasztóiknak és partnereiknek, ahogyan és amikor ők akarják. Az IBM szerint a média digitális lehetőségeinek irányítása lesz a vállalatok közötti választóvonal. A tanulmány szerint 2010-re e területen azok lesznek a sikeres társaságok, amelyek kreatív módon közelítik meg a fogyasztót, a piacot, és a digitális forrásokat.
Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme, és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya. A tanulmány tíz taktikát ajánl a siker érdekében.