A vasárnapi megállapodás értelmében a kormány együttműködik a felszámolóval és a szakszervezetekkel annak érdekében, hogy működtessék és értékesítsék az utolsó brit autógyárat.
A brit kereskedelmi és ipari miniszter, Patricia Hewitt miután beszélt a szakszervezetekkel és a cég vezetőivel, bejelentette, hogy kormány által felajánlott összeg segítségével igyekeznek életben tartani a Rover birminghami gyárát, míg a kínai Shanghai Automotive Industry-val felújítják a tárgyalásokat. A kormányzati hitelből a munkabéreket és a gyár egyéb működési költségeit egy hétig tudják fedezni.
Az MG Rover csődeljárása péntek délután indult el. A cég legnagyobb angliai üzemében, a Birmingham melletti Longbridge-ben csütörtökön állt le a termelés, mert a beszállítók az utolsó, még hazai kézben lévő hagyományos brit autógyár pénzügyi összeomlásától tartva beszüntették az alkatrészszállításokat. A gyárat korábban megpróbálták eladni a legnagyobb kínai autóipari csoportnak, a Shanghai Automotive Industry Corporationnek, de a kínai vállalattal folytatott tárgyalások péntekre – állítólag a hatalmas nyugdíjpénztári hiányról szóló hírek hatására – összeomlottak.