Ha Németországban az autók 200 km/órával száguldoznak az utakon, akkor természetesen sok benzint fogyasztanak – mutatott rá a Die Weltnek adott interjújában a bizottság energiaügyekért felelős tagja.
Andris Piebalgs a lap kérdésére elmondta, hogy személy szerint támogatja a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) azon javaslatát, hogy 90 km/órában korlátozzák a közúti sebességet. A párizsi székhelyű szervezet a növekvő olajárak miatt javasolta a szigorítás európai szintű bevezetését. Az esetleges sebességkorlátozástól azt várnák, hogy visszaesne a fogyasztás, csökkenne a szennyezőanyag-kibocsátás és a zajszint.
A biztos egyúttal elismerte azt is, hogy az ügyben nem illetékes, ám szükségesnek tartaná, ha a témáról széleskörű vitát folytatnának az EU-ban. Az ötlet azonban nem aratott sikert a tagállamok körében: a berlini kormány a lehető leghamarabb kijelentette, hogy a biztos javaslata „jelenleg nem téma” Németországban.
A jelek szerint az Európai Bizottság sem lelkesedik Andris Piebalgs felvetéséért. “A sebességkorlátozás tisztán a tagállamokra tartozik” – zárta rövidre a vitát Françoise Le Bail, a testület szóvivője.