Belföld

A vásárlók negyede szereti a saját márkákat

Minden negyedik vásárló választ gyakran saját márkás terméket, amelyek egyelőre döntően élelmiszerek.

2004-ben a korábbi évhez képest gyakorlatilag változatlan maradt a magyar fogyasztók viszonya a saját márkás termékekhez. Tavaly a megkérdezettek 69 százaléka – gyakran vagy ritkán, de – vásárolt ilyen áruféleséget, s csak százból hat válaszolta azt, hogy nem találkozott még ezzel a kategóriával. Többek között ez is kiderült a GfK Hungária által készített Shopping Monitor 2004 című Jelentésből.

2001-ben még a magyar fogyasztók közel egyhatoda nem találkozott saját márkás termékekkel, de három év alatt ez az arány kevesebb, mint a felére esett vissza. Mára minden negyedik honfitársunk a saját márkás termékek rendszeres vásárlója lett, miközben 2003-hoz képest mindössze egy százalékponttal, 43 százalékra nőtt azok aránya, akik ritkábban ugyan, de kosarukba tesznek ilyen árukat.

Ha mindezt összevetjük a GfK ConsumerScan adataival, amelyek szerint a magyar napi fogyasztási cikkek kereskedelmében nőtt a saját márkás termékek értékbeli részesedése, akkor arra a következtetésre jutunk, hogy akik egyáltalán vásárolnak ilyen termékeket, azok egyre több termék esetében és egyre gyakrabban teszik ezt – áll a GfK elemzésében.


A saját márkák amellett a bolthálózat imidzsépítéséhez, a bolthűség és az egyedi választék kialakításához járulnak hozzá – mondta Fogarassy Gabriella, a GfK Hungária Consumer Tracking területvezetője. Az ilyen termékek átrendezik a piaci viszonyokat, hiszen erősödésük befolyásolhatja akár a nagy-, akár pedig az alacsonyabb árfekvésű márkák helyzetét is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik