A csökkenés a cég várakozásai szerint az év további részében kiegyenlítődik, ezért nem módosítják a mintegy 43 ezer darabos idei értékesítési tervet. A PH-hoz tartozó márkákból – Audiból, Seatból, Skodából, Volkswagenből, Porschéből – tavaly szintén 43 ezer kelt el Magyarországon, 5,5 százalékkal haladva meg az előző évi eladásokat.
Vérten Sándor, a PH kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta: a tavalyi teljesítmény megismétlésével elégedett lenne a PH, ezzel még mindig növekedne a társaság 19 százalékos részesedése a magyarországi újautó-piacon. A cég más importőrökhöz hasonlóan a magyar piac kismértékű visszaesésére számít az idén, ami Vérten Sándor szerint már 2004. végén is érezhető volt.
Az Audi márkakereskedők az idén január és március között 47,9 százalékkal növelték eladásaikat, a márkából 389 darab kelt el. Ez a PR-igazgató szerint az Audi megújult modellpalettájának, az új A6-nak és az A4-nek köszönhető. Az új modellek keltette nagy érdeklődés azonban várhatóan nem marad meg egész évben – tette hozzá Vérten Sándor.
A SEAT értékesítése 180 darabbal marad el a tavalyitól, 718-at adtak el eddig. A csökkenés nem minőségi okokra vezet vissza, hanem arra, hogy az új modellpolitikának kifutási időre van szüksége – közölte a PR-igazgató.
A tavalyi év sikermárkája, a Skoda 9,2 százalékkal növelte eladásait, elérte az első három hónapban a 3.385-öt. A Volkswagen személyautókból viszont csak 2800 kelt el, míg tavaly még több mint 3500. Vérten Sándor emlékeztetett arra, hogy tavaly az új Golf megjelenése felnyomta az eladásokat, az érdeklődés most kerül egyensúlyba.
A haszonjárművek piacára jellemző visszaesés a Volkswagent elkerülte, VW haszonjárműből 61 százalékkal több, 511 darab fogyott, amit a cégnél a Caddy modell kategóriájában piacvezető felszereltségének, valamint a T5 sikerének tulajdonítanak.