Birmingham melletti Longbridge-ben működő üzemgyakorlatilag elismerte, hogy a leállás oka a beszállítói alkatrészellátás felfüggesztése. Az MG Rover csütörtöki nyilatkozata szerint azonban “az elszigetelt alkatrészellátási gondokért” az elmúlt napok “negatív sajtókampánya” a felelős, és a leállás csak átmeneti jellegű.
Az egyik beszállító, a Wagon Plc. ugyanakkor bejelentette, hogy a Rover csaknem 1 millió fonttal adósa a cégnek, ezért az alkatrészellátást a vállalat nem folytatja.
A termelés felfüggesztése a Rover 25-ös, 45-ös és 75-ös modelleket, valamint az MG márkanév alatt gyártott sportautókat – vagyis gyakorlatilag a teljes modellkínálatot – érinti.
Nem hivatalos értesülések szerint a beszállítók addig nem újítják fel a Rover alkatrészellátását, amíg nincs végső döntés a kormány által kilátásba helyezett 100 millió fontos áthidaló hitel folyósításáról.
Az MG Rover Longbridge-i üzemében 6 ezren dolgoznak, de a cég túlélésétől összesen 26 ezer beszállítói munkahely is függ.
A Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) jó ideje tárgyal a súlyosan és krónikusan veszteséges MG Rover megvásárlásáról, és a kínai cég már fizetett is 67 millió fontot a brit gyártó birtokában lévő szellemitermék-jogokért.
Az utóbbi napokban azonban olyan hírek terjedtek el Londonban, hogy a tárgyalások többször megakadtak, mert kiderült, hogy a Rover pénzügyi helyzete még a kínai partner által sejtettnél is rosszabb.
A brit sajtó napok óta arról ír, hogy gyors segítség nélkül az MG Rover néhány napon belül fizetésképtelenné válhat.
A Rover a 90-es években egy ideig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta a csak veszteséget okozó autógyárat egy hazai pénzügyi befektetői csoportnak, a Phoenixnek.