A kutatás eredményei szerint a pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe 2004 negyedik negyedévében jelentősen nőtt az előző negyedévhez viszonyítva. A növekedés legfontosabb oka, hogy megszűnt a bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a korábban romló várakozásokat mutató biztosítók közt is nőtt az optimizmus az internet üzleti hatásait illetően.
Tavaly december végéig 476 ezer lakossági és 74 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2004-ben 44 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 36 százalékkal emelkedett.
A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak a biztosítási portálok, amelyek megelőzik a biztosítói honlapokat az értékesítések számában.