Elmondta: a szakszervezet a vezérigazgatónak küldött levelében azt javasolta, hogy a kollektív munkaügyi vita keretében a tárgyalásokat kedden, a szakszervezet székházában kezdjék meg.
A szakszervezet álláspontja szerint nem megalapozott a MÁV Rt.-nek az a terve, hogy 2005-ben 6 000 álláshelyet szüntet meg olymódon, hogy tevékenységeket helyez ki, illetve 1 000 dolgozónak felmond.
Gaskó István emlékeztetett arra, hogy a vasútnál nem folyik olyan műszaki fejlesztés, amely kiváltaná a munkaköröket, így a tervezett létszámleépítés a vasútbiztonságot veszélyeztetheti.
A szakszervezet álláspontja szerint a MÁV menedzsmentjének nagyobb figyelmet kellene fordítania arra, hogy az államon mint megrendelőn behajtsa a társaságnak járó kintlévőséget, köztük a pályafenntartás és a személyszállítás bevétellel nem fedezett költségét.
A VDSZSZ elnöksége úgy látja, hogy a MÁV menedzsmentje az elbocsátások, a tevékenység-kihelyezés révén felszabaduló bérköltséggel kívánja a gazdálkodását javítani a kintlévőség behajtása helyett.
Gaskó István emlékeztetett arra, hogy Magyarország európai uniós csatlakozásával új helyzet állt elő. Közösségi előírás, hogy a megrendelt közszolgáltatás költségét a megrendelőnek – ebben az esetben az államnak – ki kell fizetnie a szolgáltató számára.
A VDSZSZ elnöke elmondta, keresik a jogi lehetőségét annak, hogyan lehetne a MÁV menedzsmentjét rábírni arra, hogy az államon hajtsa be a megrendelt szolgáltatás költségét.
A sajtótájékoztatón elhangzott: a kollektív munkaügyi vita megkezdésétől számítva 7 napon túl lehetőség van országos általános sztrájk kezdeményezésére, illetve a tárgyalások ideje alatt figyelmeztető munkabeszüntetés szervezésére.