Belföld

Visszahívnak 1,3 millió Mercedest

Nem a Magyarországon gyártott alkatrészek hibái miatt kell visszarendelni ellenőrzésre több mint egymillió autót.

A minőségi problémák miatt egyre többször kereszttűzbe kerülő Daimler-Chrysler a fékek és az elektronika hibája miatt több mint egymillió autót vizsgál át.


A gyár közlése szerint a 2001. június és 2004. november között gyártott hat- és nyolchengeres benzinmotorokkal szerelt járművekben átvizsgálják, és adott esetben kicserélik a generátor feszültségszabályzóját. Az E- és CLS-osztály 2002. január és 2005. január között készült modelljeiben pedig az akkumulátor-vezérlőegységben új szoftver gondoskodik majd az optimális áramellátásról. Ugyancsak frissítik az E-, SL- és CLS -osztály 2001. június és 2005. március között gyártott modelljeinek fékrendszerét. Az akciót a Mercedes új főnöke, Eckhard Cordes rendelte el, és összesen 1,3 millió gépkocsit érint.

A cég eddigi legnagyobb visszahívási programja keretében beszállítóktól származó alkatrészeket vizsgálnak át. A német Handelsblatt idézte a Bosch egyik munkatársát, aki elismerte, hogy a három alkatrészcsoportból kettőt ők gyártanak. A FigyelőNet megkérdezte a Bosch magyarországi üzemeinek kommunikációs munkatársát. Raveczki Róbert szerint gyártanak ilyen alkatrészeket a Mercedes-Benz autóiba is, de azok nem a magyar üzemekből származnak. Február elején a Mercedes sindelfingeni gyárában két napra már leállt a termelés a Bosch hibás dízelpumpái miatt. Ilyen alkatrészeket is gyártanak a Bosch magyarországi gyáraiban. A Bosch közleménye szerint “Bizonyos Mercedes-Benz gyártmány-szériák speciális akkumulátorvezérlői és generátorszabályzói terén a Bosch segít a bejelentett szervizintézkedéseknél. (…) a Bosch tanácsadóként áll a partnere mellett és végigkíséri a végrehajtást.”

Az átvizsgálás költségét a Mercedes-Benz magára vállalta, és a Bosch együttműködik az akcióban. A felülvizsgálat ugyanakkor nem kötelező, mivel az nem érinti a gépjárművek biztonságát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik