Belföld

Nem készültek fel az okmányirodák az online adózásra

A hivatalok felkészületlenül várják az elektronikus ügyintézéshez szükséges rendszer pénteki indítását.

Péntektől igényelhető az okmányirodákban az elektronikus adózáshoz szükséges azonosító és jelszó, a hivatalokat azonban felkészületlenül érte a szolgáltatás kibővítése – derült ki a Népszabadság összeállításából.


A szegedi és a debreceni okmányirodákba nyugodtan mehetnek a magánszemélyek az elektronikus ügyintézéshez szükséges azonosítóért, több vidéki hivatalban azonban nem tudtak információt adni a Népszabadságnak arról, hogy pénteken már regisztráltathatják-e magukat az ügyfelek.

Még a budapesti irodák között is akadt olyan, amelyikben kéthetes türelmet kértek az ügyintézők. Máshol elmondták, hogy van ugyan lehetőség az április elsejei regisztrációra, de egyéb tekintetben téves információkat és bizonytalan válaszokat adtak.

Április 1-jétől az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Kezdetben adóhatósági és okmányirodai ügyeket indíthatnak és intézhetnek.

Az egységes ügyfélbeléptető és -azonosító rendszer, az Ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu portálon lesz megtalálható. Személyes ügyfélkaput bárki létesíthet, ehhez azonban regisztrálnia kell magát és rendelkeznie kell egy e-mail címmel is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik