Belföld

Felértékelődtek a telekom cégek

A Deloitte Technológiai, Média és Telekommunikációs (TMT) iparra szakosodott csoportja nyilvánosságra hozta a Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) Globális Telekom Indexét.

A mutatóból kiderül, hogy az indexben szereplő vállalatok összesített piaci értéke 28 százalékkal nőtt 2003. január 1. és 2004. december 31. között, ami meglepő fordulat az előző publikációban a 2000. január 1. és 2003. július 31. közti időszakban mért 69 százalékos visszaesés fényében.

A jelentés nem egyetlen globális jelenségnek tulajdonítja az indexben szereplő vállalatok összesített piaci értékének emelkedését, hanem azt mutatja, hogy minden egyes régió speciális, csak rá jellemző szerkezeti és versenypiaci kihívásokkal került szembe. Az előrejelzés szerint a Kínához vagy Kelet-Európához hasonló területeken további növekedés várható.

A DTT Globális Telekom index az 1 milliárd dollár globális piaci kapitalizációt meghaladó távközlési vállalatokat vizsgálja. Az Index a DTT globális telekom piacra szakosodott szakértőinek elemzéseire épül, és mind mennyiségi, mind minőségi szempontból elemzi a telekommunikációs ipar helyzetét. Az Index nemzeti, regionális, gazdasági, versenypiaci, szabályozási és technológiai szempontból vizsgálja az ágazatot, és célja, hogy értelmezze a szektorban 2003 januárja óta bekövetkezett változásokat, valamint előre jelezze az ágazat jövőjét rövidtávon befolyásoló tényezőket.

Kína és Kelet-Európa húzza a piacot

A kínai piac továbbra is növekedésnek néz elébe, ami hatással lesz a teljes távol-keleti térségre. Az európai régió növekedését a továbbra is fejlődő kelet-európai piac biztosítja. Az amerikai piac drámai változáson megy keresztül, mivel a hagyományos távközlési cégek vezetékes ügyfeleinek nagy része átpártol a vezeték nélküli szolgáltatókhoz, akik egy csomagban kínálnak hang, videó és adatátviteli szolgáltatást.

Költségcsökkentésen a hangsúly

Seres Béla, a magyarországi Deloitte pénzügyi tanácsadó részlegének vezetője hozzáfűzte “Az európai távközlési szolgáltatók az elmúlt években a költségcsökkentésre helyezték a hangsúlyt, ami növekvő működési hatékonyságot és piaci értéket eredményezett. Mivel ezekben az országokban alacsonyabb a vezetékes és egyes országokban a vezeték nélküli penetráció is, e régió magasabb növekedési potenciálja áll az európai régióban összesített piaci érték növekedése mögött.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik