Belföld

Egyterű Mercik

Manapság az egyterű karosszéria kialakítás szinte minden méretkategóriában kötelező. Erről a rendkívül dinamikusan fejlődő piacról természetesen a Mercedes sem akar lemaradni, ezért rögtön két modellt is készített. Képgalériánk

A Mercedes a közelmúltban két új egyterűt is bemutatott, az alsó-középkategóriás B-osztályt és a hatalmas, felsőkategóriás luxus modellt az R-t.

B-osztály

A Genfi autószalonon mutatkozott be a B-osztályos Mercedes. Az alsó-középkategóriás modell az A-osztály meghosszabbított padlólemezére épül, ám annál jóval nagyobb és kényelmesebb. A 4,27 méteres autó közel 2,8 méteres tengelytávja szokatlanul nagy, így közel akkora lábteret ígérnek, mint az S-osztályban. A beltér kidolgozását a Mercedes szokásos csúcsminősége jellemzi. Az elegáns belsőben rengeteg kényelmi extra kapott helyet, a panorámatetőtől kezdve a több zónás klímán át, egészen a navigációs rendszerig. Az egyterű nemcsak kényelmes, de praktikus is, mivel már alaphelyzetben is 544 literes a csomagtere, de az ülések lehajtogatásával akár 2,2 köbméteresre is növelhető.


Egyterű Mercik 1

A B-osztály mozgatásáról nyomatékos CDI dízelek és felfrissített benzinesek gondoskodnak. Összesen hatféle négyhengeresből áll a paletta, 95-től 193 lóerős teljesítményig. Az alapverzió a B 150-es benzines, a csúcsmodell pedig a B 200 Turbó, amit egy új kétliteres erőforrás hajt 280 newtonméteres maximális nyomatékkal. A méregzsák mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 225 km/óra. Egyelőre két dízelmotor rendelhető: mindkettő kétliteres, az erősebbik a 140 lovas, 300 newtonméteres 200 CDI, a gyengébbik pedig a 109 lóerős, 50 Nm-rel gyengébb 180 CDI.

A magas szintű technikai megoldások természetesen a B-osztálynál sem maradhattak el, így rengeteg elektronikai kütyüvel igyekeztek felvértezni az egyterűt. A Mercedes új fejlesztésű futóműve, valamint sebességfüggő szervokormánya gondoskodik a sportos kezelhetőségről.
A továbbfejlesztett ESP menetstabilizálót egy új Steer Control funkcióval egészítették ki. Ez a rendszer a változó rásegítésű szervokormányt használja olyan helyzetekben, amikor oldalanként eltérő tapadási viszonyok jellemzőek. Ilyen szituációkban a rendszer automatikusan a jobban tapadó útfelület felé kormányozza az autót.

Az útviszonyoktól függően automatikusan változik a lengéscsillapítás mértéke is. Normál helyzetben kényelmesebb, puhább a csillapítás, gyors kanyarvétel esetén viszont jóval keményebbre, sportosabbra vált.

Magyarországra 2005 nyarán érkezik a B-osztály, de Európa több országában már tavasszal rendelhető.

R-osztály

Az amerikai piacra a Mercedes igazán a hatalmas luxus egyterűvel készül. A New York Autó kiállításon nemrég bemutatott autó az R-osztály végleges változata. A típuson hosszú évek óta dolgoznak, először még 2002-ben mutatták be a prototípust Vision GST néven.


Egyterű Mercik 2

Az évek során sok minden változott, egy azonban soha, mégpedig az elképesztő méretek: az R-osztályos Mercedes ugyanis 5157 milliméter hosszú, tehát nagyobb, mint az S-oszály. A hatalmas méretet a beltérbe is sikerült átmenteni, hiszen meglehetősen nagy hely van az utasoknak, akik három üléssorban összesen hat ülésen utazhatnak maximális kényelemben.
A tágas és jól variálható belső prémiummárkához híven luxuskivitelű. A kárpitozás természetesen bőrből készült, a tető üvegezett, és kérésre akár 6 zónás is lehet a Thermotronic klíma rendszer. Az autóba épített rengeteg elektronikai segédeszköz jó része a biztonságot szolgálja: a Pre-Safe névre hallgató baleseti előrejelző és beavatkozó rendszere új intelligens légzsákokkal egészült ki. Az aktív biztonságról pedig egy sereg hárombetűs szisztéma gondoskodik, melyek közül az ESP-t úgy programozták, hogy laza útfelületen is helyt álljon.

Erre pedig azért van szükség, mert az R-osztály nem egy egyszerű luxuskombi, hanem egy állandó négykerék-hajtású állítható magasságú többcélú autó, ami akár rossz úton vagy barátságosabb terepen is megállja a helyét, ugyanakkor országúton teljes mértékben személyautóként viselkedik.

A felső kategóriás modell kezdetben három erőforrással lesz rendelhető: A két benzines közül a kisebbik is egy 3,5 literes, 272 lóerős V6-os, a nagyobbik pedig a már jól bevált 306 lovas, 5 literes V8-as. Ezzel a motorral az R 500-as 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 240-nel is száguldhat. Az európai vásárlók kedvéért az autó dízelmotorral is kérhető, az R 320 CDI 224 lóerős V6-osa még kellően dinamikus, ugyanakkor gazdaságos is.

Az R-osztály 2005 őszétől lesz kapható Észak-Amerikában, de az év végén Európában is bemutatkozik, a hazai értékesítés legkorábban 2006 tavaszán várható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik