Belföld

Magyar trolik járnak az olasz fővárosban

Rómában hosszú idő után újraindult a troliközlekedés, és szerdától immár korszerű, környezetbarát és energiatakarékos magyar járművek róják a római utcákat.

A római közlekedési vállalat (ATAC) pályázatát csaknem két és fél évvel ezelőtt nyerte el a budapesti Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK), amely az olasz Consorzio Cooperative Costruzione és a Bonciani srl vállalatokkal alkotott konzorciumot.

A Róma troliforgalmának újraindítását jelentő első vonal kulcsrakész megvalósításának értéke 54 millió euró (13,2 milliárd forint), s a beruházás magában foglalja a vonal teljes kiépítését, – felső vezetéki hálózattal és remizzel – a csuklós, 140 utast befogadó járművek szállítását, valamint öt évig a teljes szerviztevékenység ellátását. 

A magyar fél 30 darab 18 méter hosszú csuklós, alacsonypadlós, aszinkron-hajtású, légkondicionált trolikat időre szállította, de késett a remiz, illetve a vonal kiépítése, s a járművek hatósági vizsgáztatása is csak most fejeződik be.

A közeli napokban Nápolyban is már menetrendszerűen indulnak a magyar trolik, miután a magyar cég tíz darab 12 méteres trolibuszt szállított az olasz kikötőváros közlekedési vállalatának. Az utóbbi három évben a GTK Rt. a járműpiac jelentős szereplőjévé vált trolibuszok szállításával Tallinnba, Bukarestbe, Landskronába, Rómába, villamosok felújításával Rigában, Budapesten és Moszkvában.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik