A 10 milliárdos nagyságrendű projektben a vállalkozói tőke szerepvállalására is számít a vasúttársaság vezetése. A felújítás két év múlva elkezdődhet – áll a szerdai Napi Gazdaságban.
Minden ellenkező híreszteléssel szemben az idén egyetlen vonal sem szűnik meg, néhány járattal ugyanakkor kihasználtsági szempontok miatt kevesebb közlekedik majd – mondta Mándoki. A társaság 2006-ig egyetlen eszközét sem adja át magántársaságoknak vagy önkormányzatoknak. A cég végleges státusáról a gazdasági tárcán belüli egyeztetésnél tartó vasúti törvény rendelkezik.
A vezérigazgató elmondása szerint csak a személyszállításnál 150 milliárd forint költségvetésű államvasutak mindössze 32-33 milliárd forint jegybevétellel számolhat. Ehhez jön hozzá a 22 milliárdos fogyasztói árkiegészítés és a 41 milliárdos állami támogatás. A fennmaradó hiány csökkentésére hatékonyságjavító programot vezetett be a társaság, és ennek keretében tavaly 22 milliárd működési költséget tudtak lefaragni. Idén ezt újabb 8-9 milliárdos költségcsökkentés követheti.