Belföld

A drágább szállodák is profitáltak a fapadosokból

A fapados légitársaságok hatására a budapesti szállodák forgalma megnőtt és a drágább szállodák is jól kerestek – derült ki a KPMG tanácsadócég felméréséből.

A KPMG adatai szerint a szállodák forgalmára igen kedvező hatással van a diszkont légitársaságok megjelenése, ezért a szállodaipari vállalkozóknak nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a “fapadossal” utazók igényeire.

A cég közleménye szerint a szállodaipari vállalkozók úgy látják, hogy a diszkont légitársaságok működésével a korai és kései órákra kitolódtak a szállodai be- és kijelentkezések, így javul a kihasználtság is. A diszkont légitársaságokkal utazók ráadásul a repülőjegyen megtakarított összeget gyakran más turisztikai szolgáltatásra, például drágább hotelre költik, így a négy- és ötcsillagos szállodák is jól kerestek a fapadososkon.

Mindezek miatt komoly fejlesztésekre van szükség mind a Ferihegyi repülőtéren, mind a városközpontba irányuló közlekedésben ahhoz, hogy Budapest profitálhasson a bővülő légi közlekedési piacból. Komoly lehetőségeik vannak a regionális repülőtereknek is, amelyek alacsonyabb díjaik miatt lehetnek vonzóak a diszkont-légitársaságok számára.

A diszkont-légitársaságok a jövőben is gyors fejlődésre számíthatnak – a KPMG felmérése szerint idén a külföldre utazni kívánó magyarok csaknem 14 százaléka választ diszkont társaságot, szemben a tavalyi 5 százalékkal. A diszkont-légitársaságok piaci részesedése Magyarországon a jelenlegi 15 százalékról 2010-re várhatóan 35 százalékra nő, ami 4 millió utast jelent majd.

A Ferihegyi repülőtér tavaly Bécs és Prága után a régió harmadik legforgalmasabb légikikötőjévé vált: rekordszámú, 6,5 millió utast regisztráltak, ami 28 százalékos növekedés a 2003-as forgalomhoz képest.

A KPMG tanulmánya is azt igazolja, hogy a diszkont-légitársaságok megjelenése Magyarországon új utazócsoportot hozott létre. A közlemény szerint a turisták negyede, míg az üzleti utazók 8 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem utazott volna, ha nem lett volna ilyen olcsó lehetőség.

Az utasok 24 százaléka a rugalmasabb menetrend miatt döntött a fapadosok mellett, míg 9 százalékuk azért repült diszkont-légitársasággal, mert csak nekik volt járatuk a kívánt célállomásra.

A felmérésből az is kiderült, hogy a diszkont társaságok megjelenése az egész szektorban növelte az utasforgalmat, azaz nemcsak a hagyományos légitársaságok utasainak “elszipkázása” volt jellemző. Ennek jele például, hogy számos hagyományos társaság, olcsóbb jegyek mellett, jelentősen növelte járatainak számát néhány útvonalon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik