Két szakaszban épül meg az M6-os autópálya a főváros és Dunaújváros között. Az új sztráda hosszabb, hatvan kilométeres szakaszát – a német és osztrák befektetők által alapított – az M6 Duna Koncessziós Autópálya Rt.-nek szerződés szerint 2006 márciusában kell ideiglenesen forgalomba helyeznie.
A mintegy 120 milliárd forintba kerülő, tavaly év vége óta épülő koncessziós autópályát teljessé tevő – összesen 11,4 kilométeres – fővárosi bevezető szakasz viszont állami beruházás lesz. Ez a szakasz szintén 2006 márciusában helyezhető ideiglenesen forgalomba.
A projekt bonyolultságát mutatja, hogy a hírek szerint az M0-ás autóúthoz vezető pályaszakaszokkal együtt 11,4 kilométeres gyorsforgalmi út építési ára önmagában nem haladja majd meg a 12-14 milliárd forintot. A beruházás teljes költsége azonban a kapcsolódó építési feladatokkal együtt ennek az összegnek várhatóan a többszöröse lesz.