Belföld

Tízszázalékos profitemelkedés a Metronál

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi áruházi lánca, a Metro a külföldi, elsősorban a kelet-európai eladások bővülése révén 10 százalékkal növelte működési eredményét a tavalyi év utolsó negyedében, és így alig maradt el az előzetes várakozásoktól.

Hans-Joachim Körber vezérigazgató úgy értékelt, hogy a vállalat még a gyenge hazai kereslet által jellemzett német piacon is jól szerepelt.

A düsseldorfi székhelyű vállalat árbevételének fele a hazai piacról származik. Az adózás előtti eredmény (EBITA) közel 10 százalékkal 1,03 milliárd euróra emelkedett a negyedik negyedben, szemben az elemzői várakozásokban szereplő 1,05 milliárd euróval. 2004-ben az egy részvényre jutó nyereség 10,4 százalékkal 2,53 euróra, a szakértői várakozásokban szereplő 2,51 eurónál magasabbra nőtt.

Az adózás utáni eredmény tavaly 10,7 százalékkal 933 millió euróra emelkedett, meghaladva az elemzői várakozásokban szereplő 819 millió eurót.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik