A cég az intézkedést a kisautópiacon jelentkező erősödő versennyel indokolta, amely az üzemben 1998 óta gyártott Peugeot 206-osok értékesítését is érinti. A brit üzemben összesen 2800 dolgozót alkalmaznak.
Mindeközben a Prágától mintegy 80 kilométerre keletre fekvő Kolínban a Toyota és a Peugeot-Citroen közös gyárában már legördült a futószalagokról az konkurens cégek azonos alapokra épülő kisautója, és a tervek szerint az autógyárban a 2006-os évben már teljes kapacitással 300 ezer autót tudnak leszállítnai évente. A Csehországban gyártott Toyota Aygo, Peugeot 107 és a Citroen C1 elnevezésű kiskocsikat idén márciusban mutatták be a genfi autóvásáron.
A PSA Peugeot-Citroen – a második az európai piacon – adózott eredménye tavaly 1,36 milliárd euróra csökkent a 2003-as 1,5 milliárdról, a növekvő nyersanyagárak és az ádáz európai árverseny miatt. Az üzemi eredmény 2,18 milliárd euróra csökkent 2,21 milliárdról.
A forgalom 4,7 százalékkal 56,8 milliárd euróra nőtt az előző évi 54,24 milliárdról. Ezen belül jó jelnek tartják, hogy – rendre az egy évvel korábbival összehasonlítva – az értékesítés gyorsult, a tavalyi év eleji 4,2 százalékról az év végére 6,6 százalékra.