A szibériai Krasair Rt. az első öt orosz légitársaság közé tartozik, 38 közepes és nagy hatósugarú repülőgéppel rendelkezik.
A cég 51 százaléka az állami vagyonkezelő tulajdonában, míg 49 százaléka Borisz Abramovics vezérigazgatóval és Alekszandr Abramovics vezérigazgató-helyettessel baráti viszonyban álló magánrészvényesek birtokában van – írta az orosz üzleti lap, amelynek egyelőre nem sikerült kiderítenie a Krasair-magánrészvényesek nevében pályázó cég nevét.
Ha a Krasair netán megnyerné a tendert, akkor könnyen integrálódhatna a nemzetközi légiúthálózatba, ami máskülönben egy évtizedbe telne – vélte egy légügyi hivatalnok.
Az Airliner World, amely átfogó elemzéseket közöl a világ légitársaságairól és a polgári repülés híreiről, márciusi számában azt írta, hogy a Kyrgyzstan Airlines “lehetséges pályázóként állt elő” a magyar légitársaság többségi részesedésére a Malév tervezett legújabb privatizációs fordulója előtt.
A szaklap “megerősítetlen forrásokat” idéző híre szerint a kirgiz cég már jelezte is érdeklődését a Malév privatizációja iránt.