Belföld

A Microsoft Navision rendszerét választotta a Domex Szőnyegáruházak Kft.

admin
admin

2005. 03. 16. 10:11

A Magyarország meghatározó szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló kis és nagykereskedelmével foglalkozó vállalkozása üzletmenetének még sikeresebbé tétele érdekében integrált vállalatirányítási szoftverrendszert vezet be.

Minden vállalatvezető életében eljön az idő, amikor az üzleti érdeke azt kívánja, hogy cége versenyképességének növelése érdekében integrált vállalatirányítási szoftverrendszerben gondolkozzon.

Csápai Katalint a Domex Szőnyegáruházak Kft. Ügyvezető igazgatóját arról kérdeztük, mi motiválta abban, hogy cége váltson ezen a területen.

A Domex egyre ismertebb márka Magyarországon, mi a jellemző ma a vállalkozásra?

A DOMEX Szőnyeglánc 22 szakáruházból áll Magyarországon, mely évről évre bővül újabb áruházakkal. Alapvetően szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló és kiegészítőinek a kis és nagykereskedelmével foglalkozunk. Cégünk mára hazánk egyik legnagyobb szőnyegimportőrévé vált. 2004 évben összesen 8 millió m2 padlóburkolót értékesítettünk.

Miben másak Önök a többi hasonló tevékenységet működtető versenytárstól?

Áruházainkban nagy hangsúlyt fektetünk az áruválasztékra, így elmondhatjuk, hogy nálunk található a legszélesebb választék a fent említett termékekből. Árukészletünk összetételét úgy alakítjuk ki, hogy minden igényt ki tudjunk elégíteni a legolcsóbb kategóriától a luxus minőségig.

Hogyan tudnak megfelelni a piacra jellemző árversenyben?

Nagyon nagy figyelmet fordítunk természetesen termékeink árára, hiszen napjainkban az egyik legmeghatározóbb tényező az eladásban. Üzletpolitikánk, hogy termékeinket áruházainkban a legkedvezőbb áron kínáljuk. Ezt azért tudjuk megvalósítani, mert a magyarországi 22 áruházunkon kívül Szlovákiában 35, Csehországban pedig 55 saját áruházzal rendelkezünk, így a gyártóktól igen jelentős mértékű árut tudunk éves szinten megvásárolni, aminek eredménye egy jóval kedvezőbb ár. Közületeknek és nagy felhasználóknak további kedvezményt, egyedi árat biztosítunk.

Nem okoz nehézséget a dinamikus növekedés és a sok telephelyes működés kapcsán az üzletmenet átláthatósága vezetői szempontból?

Cégünk megérett egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére. Korábban arra koncentráltunk, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk a piacon. Miután ezt elértük, innentől kezdve igazán felelősség vezetői szempontból ezt a helyzetet fenntartani, a növekedést, az átlatható üzletmenetet biztosítani. A biztonságérzet hiánya diktálta azt, hogy keressünk egy megbizható rendszert napi működésünk és stratégiai növekedésünk háttereként.

Milyen problémák voltak a vállalatirányításban ezidáig?

A vállalat telephelyeiről a központba az információáramlás igen nehézkes volt eddig. A keletkezett információk feldolgozása, a vezetői döntések a korszerűtlen technológia miatt nem igazán voltak kiszolgálva mindeddig.

Hogyan sikerült előrelépni ezeken a területeken?

Cégünk a váltás mellett döntött és a Microsoft Business Solutions Navision nevű alkalmazását választotta.Úgy láttuk, hogy ez a rendszer tűnik a legalkalmasabbnak, hogy átfogóan optimalizálja folyamatainkat. Bevezető cégnek a KARÁDI Rendszerházat választottuk, amely teljes körű megoldást nyújt cégünk vállalatirányítással kapcsolatos problémáira.

Mindig felmerül kérdésként, hogy egy magyar vállalkozás számára egy nemzetközi cég rendszerének finanszírozása nem jelent-e problémát?

Megpróbáltunk élni azzal a lehetőséggel, amit most a pályázati lehetőségek kínálnak. A KARÁDI Rendszerház nem csak a vállalatirányítási rendszer megvalósítását és az adott cég igényeire alakítását vállalta, hanem a pályázati anyag összeállítását, amellyel a beruházás 50%-os EU-s támogatással valósulhat meg.

Mik a következő lépések?

Miután a KARÁDI Rendszerház tanácsadói igen alapos munkát végeztek az előkészítő fázisban, most már a bevezetés zajlik. A munka görülékenyen megy előre, hamarosan már a napi munkánk során is kihasználhatjuk a Navision rendszer kínálta előnyöket.

Sok sikert kívánok hozzá!

Köszönöm.

További információk a Microsoft Navision-ról a következő címen találhatók:
hulvej.robert@karadi.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Saudi soldiers stand guard as a Saudi air force cargo plane, carrying aid, lands at an airfield in Yemen's central province of Marib, on February 8, 2018. (Photo by ABDULLAH AL-QADRY / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.