A Financial Times Deutschland lap értesülése szerint az átvételre négy héten belül sor kerülhet. A nemzeti alapokon szerveződő légi forgalom és a járat üzemeltetési jogok túlzott bonyolultsága miatt a tényleges fúzió legkorábban idén ősszel jöhet létre.
A német légitársaság már 2003-ben közel jutott ahhoz, hogy bekebelezze a Swiss-t, amely akkor a British Airways által vezetett Oneworld légitársasági szövetséghez való csatlakozást részesítette előnyben. Ez azonban fél éven belül meghiúsult, mivel a svájci cég nem volt hajlandó átadni ügyfél adatbázisát.
A 20 százalékos tulajdonrésszel a Swiss legnagyobb részvényesének számító svájci kormány már 2004-ben kifejezésre juttatta támogatását a Lufthansával létesítendő együttműködés, illetve fúzióhoz. A svájci államnak kulcsszerepe volt a Swissair csődje után az utód életre keltésében.
2004-ben 122 millió svájci frankra csökkent a Swiss üzemi eredmény szintű vesztesége az előző évi 498 millió frankról. 2006-ra a társaság már pozitív üzemi eredményt vár. A takarékossági program következetes keresztülvitelével már az idén egyensúlyba hozható az üzemi eredmény mérlege.