Belföld

2009-re készülhet el az 5-ös metró első szakasza

Optimális esetben 2007 őszén megkezdődhet az észak-déli regionális gyorsvasút, az úgynevezett "5-ös metró" Astoria-Lágymányosi híd közötti szakaszának 130 milliárd forintos építése, ami két év alatt elkészülhet.

A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke hétfőn Budapesten beszámolt arról, hogy a 600 milliárdos projektnek megvan a szakmai előkészítettsége. A finanszírozáshoz pályáznak az EU kohéziós forrásaira, illetve az EIB-vel is tárgyalnak erről – mondta Lakos Imre az SZDSZ fővárosi frakciójának tájékoztatóján.

A kisebbik kormánypárt budapesti elnökeként is tevékenykedő politikus elmondta: a 4-es metró előkészítésének elhúzódásához hasonló helyzet nem ismétlődhet meg ennél a projektnél, amelyre az idén 100 millió forintot biztosítanak.

Lakos Imre kifejtette, hogy a szentendrei és a ráckevei HÉV közötti összeköttetés sokkal több egy metróvonalnál, mivel kapcsolatot teremthet északon és délen különböző leágazásokkal az agglomerációval, a többi metróval és a legfontosabb villamos vonalakkal.

A Flórián tér környékén a föld alá vezetett szerelvény Margitsziget érintésével a Lehel tér – Oktogon- Klauzál tér – Kálvin tér – Boráros téren át haladna a Lágymányosi hídig, ahol a ráckevei és a csepeli hévvel találkozna a föld alatt.

Lakos Imre szerint ez egy olyan fajsúlyú úgy, amiben a főváros és a kormány együttműködése nélkülözhetetlen. Felhívta a figyelmet a tervezett nyomvonal feletti területek “védettségének” előzetes biztosítására. Nem szabad, hogy ismét olyasmi forduljon elő, mint korábban, amikor a millenniumi kultúrpalota alá metróállomást terveztek, de felette időközben beépült a térség.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.