Az Opel és a Saab között éles verseny folyt a megbízatás elnyeréséért, és végül a németek lettek a befutók, mivel 200 millió euróval olcsóbban meg tudják oldani a feladatot. Az is Rüsselsheim malmára hajtotta a vizet, hogy a tárgyalások során a munkavállalók számos engedményt tettek. Lemondtak többek között 2007-ig a béremelési követeléseikről.
A világ legnagyobb autógyárának a bejelentése nagy megkönnyebbülést okozott Németországban, ahol minden hetedik munkahely valamilyen szinten az autógyártáshoz kötődik. Ráadásul Európa legnagyobb gazdasága komoly problémákkal küzd, hiszen 5,2 millió munkanélkülit tartanak számon.
A General Motors évek óta veszteséges Európában, s európai foglalkoztatottjainak egyötödét le akarja leépíteni, körülbelül 12 ezer embert, a legtöbbet Németországban: mintegy tízezer főt. Az Opel és a GM közötti megállapodás értelmében nem zárnak be németországi gyárakat, kényszerelbocsátások sem lesznek, ehelyett különféle megoldások keretében válnak meg munkásaiktól. 2005 végéig például közel 4,5 ezer munkás választotta a korkedvezményes nyugdíjba vonulást.