Belföld

Ötmillióra bírságolta a versenyhivatal a postát

A fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított a Magyar Posta Rt. A céget a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a csütörtöki tárgyalást követően megbírságolta.

A hivatal eljárásában vizsgált reklámokban szereplő állítások azt a képzetet kelthették a fogyasztókban, hogy az elsőbbségi levelet a posta a szolgáltatás minden egyes fázisában – más küldeményekhez képest – elsőbbséget élvezve kezeli, melynek következtében az elsőbbségi levélküldeményeket már a feladás másnapján megkapják a címzettek.

Az elsőbbségi levél szolgáltatást 2004 márciusában vezette be a Posta. A vizsgált márciusi és áprilisi időszakban jóval az úgy nevezett kézbesítési statisztikai garancia államilag előírt szintje alatt tudta csak továbbítani. Csak a nyár végére sikerült elérni azt, hogy valamennyi elsőbbségi küldemény 3 munkanapon belül kézbesítésre kerüljön.

A bírság nagyságának a meghatározásakor a versenyhivatal figyelembe vette, hogy a piacon monopolhelyzetben van a társaság, és ezért a fogyasztók fokozottan kiszolgáltatottak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik