Belföld

70 százalékkal nőtt a Kirowski bevétele

Az internetes marketingpiacra specializálódott Kirowski Rt tavalyi bevétele 1,24 milliárd forintra emelkedett, amely az előző évihez képest 70 százalékos növekedés.

A Kirowski közleménye szerint a rendkívül gyors növekedés mögött az Internet-használat jelentős bővülése és a vállalatok ugrásszerűen megnőtt hirdetési és fejlesztési költései állnak. Az interaktív ügynökségek és e-business szolgáltatók évi 8-10 milliárd forintos magyar piacán a Kirowski Rt. 2004-ben 1,24 milliárd forintos forgalmat bonyolított. Ez 5 év alatt ötszörös fejlődést jelent, a tavalyi évhez viszonyítva pedig közel 70 százalékos a forgalomnövekedés. A vállalat tavaly megötszörözte saját tőkéjét, amely elérte a 160 millió forintot. A tavalyi év kiemelkedő munkái közé tartozott a Magyar Nemzeti Bank intranet portáljának megvalósítása, vagy a T-mobile teljes online arculatváltásának elkészítése.

A társaság 2005-ben a bevételek 30-40 százalékos növelését tervezi, amit a vállalat az Internet-felhasználók magyarországi táborának további gyors növekedésére alapoz. A Kirowski prognózisa szerint az Internet-penetráció jelenlegi fejlődési üteme a következő 2 évben a tavalyihoz hasonló lesz. Az Internet-használók számának növekedését a szélessávú internet-kapcsolat árának évi 15-20 százalékos csökkenése, valamint az erre építő, gyorsan bővülő magyar nyelvű tartalmak és szolgáltatások vonzereje generálja. Mindez nemcsak a felhasználószámot, hanem a használat gyakoriságát is növeli az elkövetkező években.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik