Belföld

Harmadára csökkent a profit a Braunál

A Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. 2004-ben 909,2 millió forint adózott eredményt ért el, szemben az előző évi 2,69 milliárd forintos profittal.

A társaság értékesítési nettó árbevétele 15,4 százalékkal 39,229 milliárd forintra nőtt.

A jelentés szerint a magyar sörpiac stagnált tavaly, ezen belül azonban a magyar gyártású sörök eladásainak volumene 8,6 százalékkal esett vissza. A Brau eladásai tavaly 7,8 százalékkal 150,3 ezer hektoliterre emelkedtek, így a társaság szerint piaci részesedése 27,1 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 24,8 százalékról.

A társaság üzemi eredménye tavaly 1,04 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 3,2 milliárd forintról. Ennek hátterében az anyagjellegű ráfordítások 30 százalékos és a személyi jellegű ráfordítások 21 százalékos növekedése áll.

A társaság beruházási ráfordításai tavaly 3,2 milliárd forintot értek el, ennek nagy részét a sörtermelés technológiai hátterének fejlesztésére fordították.

A Brau tavaly január 1-jétől vette át az Amstel Sörgyár teljes márkakínálatának forgalmazását és április elejétől a gyártást is. Ez a készletállomány 1,2 milliárd forintos növekedését idézte elő, a befejezetlen és félkész termékek, valamint az árukészletek gyarapodása nyomán. A széles termékportfólió forgalmazásához szükséges göngyölegállomány értéke az év végén 2,6 milliárd forint volt, egymilliárddal több a 2003 végi értéknél.

A Brau pénzügyi műveleteinek eredménye tavaly 23 százalékkal csaknem 170 millió forintra emelkedett. Az adózás előtti eredmény 1,1 milliárdra csökkent az egy évvel korábbi 3,2 milliárdról.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik