Belföld

Tizenkétmilliárdot költünk emelt díjas hívásokra

Az előző évinél 30 százalékkal többet, 12 milliárd forintot költöttünk el tavaly emelt díjas telefonhívásokra, többek között szavazásra, csengőhangokra , mobil- és kvízjátékokra - olvasható a Népszabadságban.

Habár nincsenek pontos adatok, becslések szerint az emelt díjas tartalomszolgáltatások piaca 2003-ban nyolcmilliárd, 2004-ben pedig 12 milliárd forint körül alakult. Az összeg kilencven százaléka a 8-10 meghatározó szereplőhöz kötődik, a maradékon kisebb cégek tucatjai, mások szerint százai osztoznak.


A sokszor még mindig borsos árú szolgáltatások minden szereplő számára kifizetődő vállalkozásnak bizonyulnak – írja a lap. Az infrastruktúrát adó távközlési cégek a hívás vagy az SMS árának 25-50 százalékát tartják meg, a maradékon osztoznak a tartalomszolgáltatók és azok a társaságok, amelyek a távközlési hálózatokon kívüli berendezéseket biztosítják.


Az emelt díjas tartalomszolgáltatás megjelenése a médiában különösen látványos. Ma már nem indulhat tévéműsor anélkül, hogy legalább egy SMS-szám ne volna, amelyen a nézők elmondhatják véleményüket. De az egyes produkciókhoz kapcsolódó háttérképek, csengőhangok is elterjedt formái a néző és a műsor közötti kapcsolattartásnak. Az olyan telefonos játékok, amelyeken komolyabb pénzeket lehet nyerni, tavaly váltak igazán felkapottá.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik