Belföld

BMW 6 – variációk egy témára

A BMW 6-os sorozata egyre több tuningcéget ihlet meg. A szolidabbak megelégszenek néhány spoilerrel, a bátrabbak a motort is feljavítják. A BMW is elkészítette saját tuning verzióját.Tekintse meg galériánkat >>

AC Schnitzer ACS6 – a csinos

A BMW 6-os kupéját elsők között a neves AC Schnitzer vette kezelésbe. A tuningműhely egyelőre csak optikai tuningot kínál az autóhoz. A tetszetős spoilerek, és küszöböknek

 

köszönhetően a kicsinosított BMW még sportosabb benyomást kelt, de ugyanakkor, mégsem tolakodó. A mérnökök természetesen a futóművet sem hagyták érintetlenül. A 25 milliméterrel leültetett az autó felfüggesztéseit nürburgringi verenypályán tesztelték.

Az AC Schnitzernél jelenleg kapható legnagyobb méretű felni 21 colos, de a cég szerint már a 20 colos kerekek is észrevehetően javítják az úttartást. A hatalmas, elöl 245/35 R 20 , hátul pedig 285/30 R 20-as abroncsok miatt érezhetően javul az autó útfogása.

 

Hartge 645 Ci 5.1 – a merész

A BMW tuningolásban szintén komoly referenciákat gyűjtött Hartge cég már komolyabb beavatkozásokat végzett a bajorok sportkupéján. A frontrész átalakítása igen merész, hiszen teljesen megváltoztatták az autó jellegzetes veséit. Így már első ránézésre is látszik, hogy itt többről van mint egy egyszerű optikai tuning. A lemezek alatt ugyanis egy igazi vadállat rejtőzik, a 4,4 literes, V8-as gépet komoly teljesítménynövelő kúrának vetették alá. Az 5,1 literesre fúrt blokkba módosított dugattyúk és hajtókarok kerültek. A nyitottabb kipufogó, és chiptuning után a monstrum teljesítménye 420 lóerőre duzzadt, maximális nyomatéka pedig 520 Nm.

Ez a hatalmas erő 4,9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a BMW-t, a sebesség pedig egészen 290 km/óráig növelhető. Ilyen menetteljesítmény mellett komolyabb 8 dugattyús fékekkel szerelik az autót. A futóművet is igyekeztek megfelelőre módosítani, így a kasztnit 30 mm-rel lejjebb ültették, és a stabilizátorokat is megerősítették. A felniket itt is a lehető legnagyobbakra cserélték, a 21 colos tárcsákra elöl 255/30, hátul 295/25-ös gumikat húztak.

 

BMW M6 – a leg-leg

Amíg a kisebb tuningcégek munkálkodtak, a BMW is elkészítette saját verzióját, az M6-ost. A csúcsmodell külsőre szinte alig különbözik az alapverziótól, persze azért a hozzáértők egyből kiszúrják a módosított lökhárítókat és a diszkrét küszöböt. A lényeg ennél a modellnél is a motortérben rejlik. A 2+2 üléses sportkupé orrában, az M5-ben már megismert V10-es erőforrás dolgozik. Az 5 literes blokk sportos jellegének megfelelően igen magasan 7750-es fordulatszámnál éri el maximális 507 lóerős teljesítményét. A legnagyobb nyomatéka 520 Newtonméter. A motorirányító elektronika érdekessége, hogy a maximális teljesítményt a vezető a számítógépben aktiválhatja, alapállapotban 400 lóerőt kap, majd több lépcsőben jut el az 507-ig.

Ezzel az erőművel az M6-os nulláról 100 km/órára mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál, és 9,4 másodperc múlva már akár 200-al is száguldhat. A vehemens gyorsulásnak a komputer 250-nél vet véget, de leszabályozás nélkül jóval 300 fölött lenne a vége.

A bajorok az igazi megszállottakra is gondoltak, és az autót rajtautomatikával is felszerelték, ami remekül demonstrálja a 7 fokozatú SMG váltó tudását. A rajtprogram használatakor a vezetőnek nincs más dolga, mint hogy a gázpedált nyomja, az automatika, pedig igyekszik a lehető legjobb gyorsulást elérni.

Az elképesztő menetdinamikának megfelelően módosították az autó futóművét. A kerekek itt ugyan kisebbek, mint a tuningmodelleknél de az elöl 255/40ZR19-es, hátul 285/35ZR19-es abroncsok így is kellő tapadást jelentenek. Ráadásul az M6 az M GmbH elektronikus vezérlésű felfüggesztését is megkapta, és így a vezető a stílusának megfelelően kiválaszthatja, hogy éppen a komfort, a normal, vagy sport keménységű csillapítással kíván autózni.

A mérnökök igyekeztek minél inkább lecsökkenteni az autó tömegét ezért a tető karbonból az ajtókat és a motorháztetőt alumíniumból, készül, de az 1785 kilogrammos önsúly még így is tetemes. A hatalmas súly miatt a fékeket különösen nagy terhelés éri, így ezeket is megerősítették, melynek eredményeként az M6 mindössze 36 méter alatt megáll 100-ról, de bármikor képes 1,3 g-s lassításra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik