Belföld

Tovább csökken a közéleti lapok súlya

A tavalyi utolsó három hónapban tovább folytatódott az a megfordíthatatlannak látszó tendencia, mely szerint fokozatosan csökken az országos napilapok példányszáma - olvasható a Napi Gazdaságban.

Az országos napilapok közül csak a Blikk mutathat fel pozitív eredményt, a többi újság értékesített példányszáma visszaesett a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.

A közéleti napilapok közül a Népszabadság eladásai alig érzékelhetően csökkentek, ám a Magyar Nemzet és a Népszava közel 5 százalékot veszített. Ennél nagyobb mértékben, 6,8 százalékkal kevesebben vették a vizsgált időszakban a Nemzeti Sportot.

A szórakoztató, ismeretterjesztő, életmód témájú heti-, illetve havilapok közül a leglátványosabb növekedést a Joy magazin érte el, a 2003. negyedik negyedéves, 38,7 ezres havi átlag után a múlt év végére 71,1 ezerre nőtt az átlagos havi eladás. Számottevő gyarapodást tudott elérni a Cosmopolitan (34,3 százalék), az Elle Magyarország (17 százalék), a Hölgyvilág (12 százalék) és az FHM (8 százalék).

A gazdasági hetilapok közül mind a Figyelő, mind a HVG példányszáma csökkent a 2003/2004. utolsó negyedévben. Mindkét hetilapból nagyjából nyolc százalékkal kevesebbet vettek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik