Belföld

Egyre méretesebb a magyar reklámtorta

A magyarországi reklámtorta tavaly 18 százalékkal gyarapodott, ez a 6,8 százalékos éves fogyasztói infláció mellett reálértéken 10,5 százalékos bővülést jelent – derül ki a Mediagnozis által számított listaáras költési adatokból.

A Napi Gazdaságban olvasható elemzés szerint a Mediagnozis által figyelt médiumokban a teljes költés 2004-ben meghaladta a 440 milliárd forintot a 2003-as 371 milliárd után.

Tavaly a hirdetések több mint egytizedét a távközlési cégek tették közzé. A legnagyobb dinamikát a tejipar és a távközlés cégei produkálták 59, illetve 45 százalékkal.

A távközlési piacon a T-Mobile-ra váltó Westel költötte a legtöbbet 12,2 milliárd forintot, ez a 2003-as reklámbüdzséjének több mint másfélszerese. A Pannon GSM 10,7 milliárdot, míg a Vodafone „csupán” 7,9 milliárdot költött.

A vezetékes telefónia hirdetési kedve is erősödött: érkezett egy új szereplő (Tele2), a Matáv pedig 85 százalékkal növelve büdzséjét, 10,4 milliárd forint értékben tett közzé hirdetéseket 2004-ben.

A céges élbolyban a távközlési és az FMCG-vállalatok (Unilever, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser) mellett egy szépségápolási (L„Oréal), egy tejipari (Danone) és egy sörös cég (Brau Union) található. Új hirdető is megjelent a magyar piacon (például Tele2, Wizz Air, Easyjet, Lidl), de közülük csak a Tele2 és a Lidl költött számottevő összeget reklámra: az előbbi 1,8 milliárd, az utóbbi 888 millió forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik