Belföld

Várakozáson felül teljesített a Hennes & Mauritz

A vártnál nagyobb lett a magyarországi piacra az idén belépő svéd Hennes and Mauritz (H&M) divatkereskedelmi hálózat nyeresége tavaly.

Tavaly az utolsó negyedévben 4,056 milliárd koronára (581,8 millió dollár) nőtt az adózás előtti eredmény, az egy évvel korábbi 9,6 milliárdról. Elemzők 3,87 milliárdra számítottak. A nettó árbevétel 15,87 milliárd koronára nőtt az elemzők által várt 15,93 milliárddal szemben és az egy évvel korábbi 13,92 milliárdról.

A tavalyi év egészében 11 milliárd korona volt az adó előtt eredménye, egy évvel korábban 9 milliárd. Az árbevétel 11 százalékkal 53,7 milliárd koronára emelkedett.

A svéd cég jó eredményeit nem utolsó sorban annak köszönheti, hogy nagy volt a sikere a külön a H&M számára tervezett Karl Lagerfeld kollekciónak.

A svéd csoport tavaly szeptemberben jelezte, hogy az idén 2500 négyzetméteres áruházat nyit Magyarországon. A belvárosi üzlet az ING Magyarország Ingatlanfejlesztő Kft. által a volt ORI helyén megépítendő Vörösmarty tér 1. szám alatti kereskedelmi komplexumban lesz.

A csoport világszerte 145-155 új üzletet kíván nyitni – köztük Magyarországon is -, és 12-őt bezárnak. Tavaly 136 üzletet nyitottak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik