Belföld

Megbírságolták a T-Mobile-t

Negyvenmillió forintos bírságot kapott a T-Mobile a Relax díjcsomagok hívásdíjairól szóló tájékoztatás megtévesztő jellege miatt. A T-Mobile közölte, megtámadja a GVH-határozatot.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. január 25-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a T-Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársaság 2004 júniusában és júliusában a Relax díjcsomagok hívásdíjairól tájékoztatást adó egyes reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított – áll a hivatal közleményében.

A csomagok egyrészt meghatározott úgynevezett becsomagolt percmennyiségeket tartalmaznak, amelynek fix díját a forgalomtól függetlenül az ügyfélnek ki kell fizetnie, ha pedig a perckeret felett kíván az ügyfél telefonálni, akkor azért már előre meghatározott tarifa alapján a fix díjon felül fizetnie kell a forgalommal arányosan.

A jelen eljárásban vizsgált reklámokban szereplő havidíjmentesség a versenyhivatal szerint azt a képzetet kelthette a fogyasztókban, hogy forgalom nélkül esetleg még díjat sem kell fizetniük. A percdíjak szerepeltetéséből pedig arra a következtetésre juthattak az ügyfelek, hogy a számlázás perc alapú. A reklámok egésze az átlagfogyasztót nem tájékoztatta arról, hogy a percdíj csak akkor igaz, ha a fogyasztó pontosan lebeszéli a csomagban foglalt perckeretét.

A versenytanács véleménye szerint a tájékoztatás pontosságán nem változtatott az üzletekben, vagy interneten rendelkezésre álló kiegészítő tájékoztatás sem, és vélekedésük szerint nem jogszerű az az elvárás, hogy a fogyasztó alaposan tájékozódjék a különböző díjakat illetően.


A cég ugyanakkor azt közölte, hogy az eddigi gyakorlatnak megfelelően most is mindent megtett előfizetői korrekt tájékoztatása érdekében a rendelkezésre álló információs csatornákon keresztül: egyes helyeken figyelemfelhívó, máshol pedig alapos tájékoztató jelleggel. Ennek megfelelően a Gazdasági Versenyhivatal döntésével a cég nem ért egyet, a határozat ellen bírósági keresettel él majd.


A T-Mobile szerint a versenyhivatal definíciókon vitatkozik, holott a Relax díjcsomagok egy új, leegyszerűsített tarifarendszert jelentenek.

A T-Mobile Relax 100, 250, 500 és 1000 néven úgynevezett „gondtalan telefonálást” lehetővé tevő előfizetéses díjcsomagokkal, mint új termékkel 2004-ben jelent meg a magyar mobiltávközlési piacon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik